Žiadosť televízie Naša na vykrytie jej nákladov z rozpočtu mesta v sebe nesie niekoľko nezmyslov.
Základný je, že infopožiadavka nevychádza z dielne magistrátu (o potrebe občanov radšej ani nehovorím), ale naopak. Médium diktuje, koľko má mesto zaplatiť, aby bolo ochotné informovať. Nemôže to takto fungovať. Buď má mesto potrebu niečo zverejniť, a teda nech na to využije všetky dostupné informačné nosiče, NAŠU nevynímajúc, alebo nemá, a teda nech peniaze využije lepšie. Odhliadnuc od toho je choré, aby sme si z daní platili nielen politikov, ale ešte aj ich vysielací čas na obrazovke. Na nič iné ako sebaprezentáciu totiž neslúži.
Médiá sú podnikanie ako každé iné. Ak svoju prácu robíte dobre, ľudia si vás kúpia, sledujú alebo počúvajú, ak nie, robte niečo iné. Všetko, čo je dôležité, prinesú konkurencieschopné médiá včas, čo dôležité nie je, bez toho ľudia nezhynú.
V období, keď sa po revolúcii informácie vymanili spod vplyvu štátu, sa v regiónoch znovu vytvára nezmyselná prax z daní platených médií. Financie prideľujú tí, ktorých majú novinári kontrolovať. A prečo tento mediálny pratyp opäť bujnie? Lebo najľahšie sa pracuje za verejné peniaze.
TV NAŠA spolu s mestom podnikala za primátorovania Rudolfa Schustera. Mesto vložilo do projektu budovu v hodnote 5 miliónov, zrekonštruovalo ju za ďalších 5 miliónov a ešte vložilo takmer 5-miliónový keš. A ako to dopadlo? Spoločník mesta v TV NAŠA predal na voľnom trhu licenciu, Rudolf Schuster sa stal prezidentom a mesto nemá ani budovu, ani peniaze.
Tak mu treba, keď sa púšťa do hlúpostí. Tak nám treba, keď to politikom dovolíme.
P. S.
Viem si predstaviť reláciu, v ktorej mi nejaký poslanec alebo zástupca primátora povie, že na ihriská chýba 7 miliónov. "Museli sme ich využiť lepšie, napríklad na to, aby som vám mohol povedať, že mohli byť, keby som tu nesedel a nehovoril, prečo nie sú."
Aj Joseph Heller by sa pobavil.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári