rodine právnika, neskôr parlamentného poslanca a potom aj košického primátora Édera a Ilony Benczúrovej. Jeho ujom bol významný maliar Gyula Benczúr, ktorý mal veľký vplyv na výtvarné smerovanie nadaného dieťaťa.
Po skončená reálky v roku 1893 odišiel Gyula Edér študovať do Mníchova k nemeckému maliarovi a grafikovi Friedrichovi Fehrovi. V rokoch 1894 - 1898 bol študentom Mníchovskej bavorskej kráľovskej akadémie, kde boli rovnako jeho učiteľmi vynikajúci maliari. Po ukončení štúdií sa na chvíľu vrátil do Košíc, ale napokon sa usadil v Budapešti. Začiatkom 20. storočia spoznával v Ríme diela veľkých talianskych majstrov. A navštevoval aj majstrovskú školu svojho uja Gyulu Benczúra. V Belgicku zas študoval umenie Rubensa a Rembrandta. Hlavnou témou jeho prác bol človek. Patril k významným portrétistom svojej doby. Komorný prierez zachytáva všetky dôležité etapy jeho tvorby, ženské akty, alegórie a mytologické či náboženské námety.
Nepatril k avantgarde, ale k zástancom klasickej maliarskej školy. Po celý život ostal verný realizmu. Vynikajúcou ukážkou jeho portrétneho majstrovstva je aj vystavená kolekcia kresieb. Jednotlivé kresby sú priam dokonalou ukážkou portrétnych štúdií, tvár chlapca dokonca nachádzame na jednom z obrazov.
Výstava v Múzeu Vojtecha Löfflera poteší aj oko laického diváka a potrvá do 15. januára 2006.
Autor: hra
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári