sa použijú pre lokálne a regionálne projekty Arcidiecéznej charity, ambíciou kampane je však tiež zapáliť ľudí pre myšlienku solidarity a otvorenie ľudských sŕdc. Kahančeky by totiž mali rozsvietiť počas Vianočných sviatkov a spomenúť si pritom na svojich blízkych.
"Kampaň Otvor svoje srdce odštartovala 19. novembra veľkým benefičným koncertom v Premonštrátskom kostole, na ktorom vystúpili Diabolské husle, Desmod, Gladiator, Iveta Matyášová, Samo Tomeček a ďalší interpréti. Aj keď kampaň má už päťročnú tradíciu, veľkým podujatím sme ju spúšťali prvý krát - malo to však mimoriadne dobrú odozvu. Koncert bol veľkým prekvapením a zožal obrovský úspech, sledovanosť skráteného záznamu v televízii bola dokonca porovnateľná s Davis Cupom, čo nás nesmierne teší," hovorí Ján Dečo, riaditeľ Arcidiecéznej charity v Košiciach. Podľa jeho slov zámerom koncertu bolo podporiť prácu charity a ukázať život ľudí, ktorým pomáha.
Verejná zbierka prebieha v desiatkach miest a obcí východoslovenského regiónu a organizátori veria, že tento rok sa prostredníctvom nej podarí získať na charitu vyše dvestotisíc korún. Získané prostriedky budú použité na rôzne projekty v košickej diecéze. V Košiciach sa napríklad použijú na azylový dom pre matky s deťmi, útulky pre bezdomovcov a agentúru domácej ošetrovateľskej starostlivosti, ktoré Arcidiecézna charita prevádzkuje.
"Kampaň je organizovaná pracovníkmi charity a dobrovoľníkmi, ktorí majú oficiálne povolenie na verejnú zbierku. V Košiciach ich môžete stretnúť na dvoch miestach pri Urbanovej veži a Immaculate, kde, ak to počasie dovoľuje, zapaľujú večer kahanečky v tvare srdiečka," poznamenáva Ján Dečo, ktorý je rád, že kampaň oslovila tak dobrovoľníkov, ako širokú verejnosť.
Autor: jg
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári