Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 15. júl, 2018 | Meniny má Henrich
Nájdete nás na webe

Železnice rušia dopravu pre zamestnacov U. S. Steelu

Košice - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pripravuje v súvislosti so spustením nového cestovného poriadku, ktorý vstúpi do platnosti od polnoci

11. decembra, viacero zmien. Jej predstavitelia sa navyše rozhodli konzultovať kvalitu prepravy s cestujúcimi, a preto sa v Košiciach po prvýkrát uskutočnilo Fórum zákazníkov. Tých zaujímala aj skutočnosť, prečo sa rušia vlaky, ktoré prepravovali pracovníkov U. S. Steelu do práce.

"Robili sme návoz zamestnancov fabriky z Košíc do Hanisky, z Lipian do Hanisky, pričom to boli priame vlaky, ktoré smerovali až do Hanisky. Žiaľ, tieto trasy vlakov neboli využívané a ekonomická situácia rozhodla v ich neprospech," povedal nám vedúci Oddelenia regionálnej dopravy Východ Ing. Ladislav Olexa. Zároveň dodal, že sa zmenila aj vozba zamestnancov U. S. Steelu.

"Vedenie spoločnosti z hľadiska bezpečnosti prevádzky naváža zamestnancov cez hlavnú bránu. Dohodli sme sa teda, že vlaky budú v Košiciach v dostatočnom predstihu, aby zamestnaci z regiónov mali čas prestúpiť na električky."

V tejto súvislosti DPMK posilní R-kové spoje tak, aby bola doprava pre ľudí za prácou čo najmenej problematická.

Od Nového roka by sa mala na niektorých tratiach zvýšiť prepravná rýchlosť. Železničná spoločnosť posúdila trasy vlakov tak, aby sa skrátili pobyty na staniciach a dosiahlo skrátenie prepravného času.

"Na ramene Košice - Poprad - Žilina zavedieme priame vlaky bez prestupu v Poprade. Posúdili sme trať Košice - Čierna nad Tisou, skvalitní sa pripojovosť vlakov Košice - Kysak - Prešov. Toto spojenie je pre nás prioritou. Skráti sa aj čas prepravy na trati Margecany - Červená Skala do Krompách. Do Krompách budú jazdiť priame vlaky bez prestupu v Margecanoch. Priamych vlakov bude viac, navyše na trati Humenné - Stakčín už nebudú jazdiť motorové jednotky a nahradíme ich inými vlakmi."

Autovlaky do Splitu jazdiť z Košíc v budúcom roku nebudú, spojenie s Balkánom týmto smerom zabezpečia vlaky do Varny a Burgasu.

"Split nebude, chorvátska strana má neúnosné finančné požiadavky. Rokujeme síce, ale nevidím to reálne. Zachováme však autovlak Košice - Praha, ktorý je vyťažený aj napriek tomu, že premáva každý deň," hovorí riaditeľ sekcie marketingu a obchodu ZSSK Karol Henzély.

Počas Fóra zákazníkov bombardovali predstaviteľov ZSSK hlavne zdravotne či telesne postihnutí občania. Vadí im, že plošiny pre nástup do vlaku pre vozičkárov nie sú v každom vlaku, a ak aj sú, tak ich železničiari radšej naložia ručne. Zdá sa im to nevhodné a dehonestujúce.

"Nie je problém plošinu objednať v prípade, že je nasadená vo vlaku, ktorým sa chce cestujúci prepraviť. Pokiľa je však požiadavka na prepravu mimo trate so zbernou plošinou, musíme žiadať o povolenie ministerstvo dopravy," uviedol K. Henzély a L. Olexa ho doplnil: "Venujeme sa tomu, ale stáva sa, že ak aj niekde máme bezbariérovú plošinu, naši zamestnanci k jej obsluhe nepristupujú, ako by mali. To si vybavíme po vlastnej linke."

Problémom slovenských staníc je bezbariérovosť, ľudia s postihnutím sa nevedia k vlakom dostať.

"To je pravda, máme problém to zabezpečiť. Všetky pripomienky budeme adresovať správcovi dopravnej cesty, teda Železniciam SR. Dobrou správou určite je, že sú pripravené peniaze na rekonštrukcie staníc v Prešove a Poprade, kde už bude riešená aj bezbariérovosť. V Košiciach sa skončili práce na prvom nástupišti, problém je však s tretím. Na prvé sa totiž ľudia s postihnutím okľukou dostanú."

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 663
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 610
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 852
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 329
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 079
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 923
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 406
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 026
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 523
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 171

Neprehliadnite tiež

Prešovčanov rozčuľuje systém vybavovania pasov a občianskych preukazov

Na lístočky sa čaká od rána, minú sa štvrťhodinu po otvorení.

Bývalú priateľku prenasledoval, na web zavesil jej nahé fotky

Košičan dostal podmienečný trest, musí sa aj ospravedlniť.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop