záloh za mesiace november a v niektorých prípadoch aj október. Ako informovala hovorkyňa SPP Dana Kršáková, "ide výhradne o zákazníkov z 11. cyklu, ktorí majú termín riadneho vyúčtovania v novembri."
Títo zákazníci dostali v priebehu posledného týždňa dve faktúry, jednu mimoriadnu faktúru k 30. septembru a druhú riadnu vyúčtovaciu faktúru za obdobie od 1. októbra do 18. novembra. Riadne vyúčtovacie faktúry tejto skupiny zákazníkov boli poslané ako prvé v novom fakturačnom systéme. Ak vznikol na vyúčtovacej faktúre niektorého zákazníka v rozpore s platbou, ktorú urobil nedoplatok, odporúča SPP nedoplatok ignorovať a neuhradiť. "SPP rozhodne nebude ani v prípade reálneho nedoplatku zasielať v tejto súvislosti upomienky alebo pristupovať k prerušeniu dodávky zemného plynu u dotknutých zákazníkov 11. cyklu," konštatuje sa vo vyhlásení. Už zaplatené peniaze zákazníci SPP nestratia, ubezpečuje ďalej SPP.
SPP sa zaväzuje vyriešiť celý problém najneskôr začiatkom nového roka. Dotknutí zákazníci nemusia nič reklamovať, chodiť alebo telefonovať do zákazníckych centier SPP. Ak sa potrebujú k svojim preplatkom dostať skôr ako v novom roku, môžu požiadať o vysporiadanie bankovým prevodom po dodaní čísla bankového účtu na príslušnom zákazníckom centre, upozorňuje Kršáková. V prípade ďalších otázok sa môžu e-mailom alebo telefonicky obrátiť na zákaznícke centrum SPP, prípadne zavolať na telefónne číslo uvedené v sprievodnom liste zaslanom zákazníkom 11. cyklu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári