novembra.
Zaujímalo nás teda, kde nastala chyba.
"Prechádzame na nový fakturačný systém a v týchto dňoch rozosielame zákazníkom mimoriadne faktúry.
Problém je v tom, že nie všetky zálohové platby, ktoré ľudia zaplatili, boli do nového fakturačného systému zahrnuté. Sú prípady, keď ľudia zálohu zaplatili, prišiel im však nedoplatok, pretože systém nevykazoval platby. Upozorňujem však, že peniaze na našom účte určite sú," hovorí riaditeľ Divízie Obchod s plynom, sekcie Masový trh Región Východ Ing. Juraj Schmiedl.
To dostali všetci ľudia z 11. cyklu chybné faktúry?
"Všetci nie, my nevieme, koľkých sa to týka. Isté je, že problém nastal u zákazníkov, ktorí spadajú do 11. cyklu a majú normálnu ročnú fakturáciu v priebehu novembra."
Ľudia sú však nahnevaní...
"Viem o tom. Chodia tu hromadne reklamovať nesprávne faktúry. Majú pravdu, muselo ich to nahnevať. Problém vznikol u nás a ubezpečujem, že všetko dáme do poriadku," povedal J. Schmiedl a ubezpečil, že uhradené platby sa budú zákazníkom vracať naspäť.
Na otázku, či bude nasledovať zo strany SPP voči zákazníkom kompenzácia, len pokrčil plecami.
SPP chce teraz prekontrolovať každú faktúru osobitne.
"Žiaľ, nedokážeme vygenerovať všetky sporné prípady tak rýchlo, ako by to bolo potrebné. Navyše, každý prípad je individuálny. Ľudia platia za plyn bankovými prevodmi, ale aj cez SIPO. Majú problémy platby stopnúť a my im nevieme pomôcť. Ospravedlňujem sa za toto nedorozumenie."
Podľa J. Schmiedla každý, kto dostal preplatok, môže si ho prevziať. Hovorkyňa SPP Dana Kršáková doplnila, že ľudia nemusia nedoplatky zaplatiť.
"Ak nájdu vo faktúre, že im neboli zálohové platby započítané, nemusia platiť. V prípade, že chcú peniaze späť, stačí, ak na zákazníckom centre nadiktujú bankové spojenie a my im ich ihneď vrátime. Keď im nechýbajú, jednoducho nedoplatok nezaplatia a v januári im dôjde správna faktúra, kde budú všetky sporné záležitosti odstránené," vysvetlila D. Kršáková.
Zároveň zopakovala, že došlo k technickému problému, ktorý postihol neznámy počet zákazníkov plynární.
Na otázku, kto ponesie zodpovednosť za chybu, odvetila:
"Žiaľ, pre krátkosť času je ťažké sa vyjadriť. Došlo k chybe a nás to mrzí, pretože systém nespároval niektorým zákazníkom posledné platby. My sme do nového systému implementovali 1,4 milióna zákazníkov."
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári