S. Okrem tohto trestu dostal aj ďalší, zákaz vedenia všetkých druhov motorových vozidiel v trvaní 18 mesiacov. Obžalovaný si ich vyslúžil za ublíženie na zdraví s následkom smrti.
Ide o dopravnú nehodu, ku ktorej došlo 15. decembra lanského roka okolo 12.00 hod. na Triede SNP v Košiciach. Imrich S. tam s vozidlom Szuki Grand Vitara zrazil 81-ročnú Margitu B. Stalo sa to na priechode pre chodcov, oproti kinu Družba. Dôchodkyňa prechádzala na druhú stranu vozovky v čase, keď na semaforoch svietila červená.
To sa jej stalo osudným. Dopravné predpisy totiž porušil aj vodič, ktorý prekročil najvyššiu povolenú, 60-kilometrovú rýchlosť. Prednou časťou vozidla, v dôsledku nesprávnej techniky jazdy, zrazil sprava prichádzajúcu chodkyňu, ktorá sa snažila prebehnúť cez cestu. Margita B. utrpela zranenia, na následky ktorých o desať dní neskôr, v nemocnici zomrela.
Zo záverov znalcov z odboru súdneho lekárstva vyplynulo, že bezprostrednou príčinou smrti Margity B. bolo zlyhanie chronicky poškodeného srdca pri rozsiahlej polytraume.
"Keď som sa blížil k svetelnej križovatke pri kine Družba, mal som zelenú. Niekoľko metrov pred semaforom som si všimol, že na priechod pre chodcov, vošla žena. Zatrúbil som na ňu, ona zastala, no vzápätí sa rozbehla smerom k električke. Začal som brzdiť, ale zastaviť som už nestihol. Auto dostalo šmyk a zrazilo ju," opísal okolnosti nehody obžalovaný. Okrem toho uviedol, že pred nehodou premával s vozidlom rýchlosťou okolo 60 km/h. Zdôraznil, že mu je úprimne ľúto, toho čo sa stalo.
Očitými svedkami tejto udalosti boli tri ženy, ktoré potvrdili, že dôchodkyňa vstúpila na vozovku na ´červenú´...
Znalec z odboru cestnej dopravy dospel k zisteniu, že pred dopravnou nehodou sa Imrich S. s vozidlom pohyboval rýchlosťou v rozpätí 71,6 - 77,5 km/h. V čase, keď chodkyňa vstúpila na ´červenú´ na vozovku, vozidlo Szuki Grand Vitara, bolo od nej vzdialené 51,9 - 57,3 metra. Bola dobrá viditeľnosť a ani jednému z tých dvoch, vo výhľade nič nebránilo. Podľa znalca, vodič vykonal všetky opatrenia, aby zabránil vzniku nehody. Zdôraznil však, že použil nesprávnu techniku jazdy. Inak povedané, keby sa pred nehodou s vozidlom pohyboval 60 km rýchlosťou, na zastavenie by potreboval celkovú dráhu 38,2 - 41,5 metra.
Porovnaním vzdialeností znalec zistil, že ak by vodič začal brzdiť 51,5 - 53,4 metra pred miestom nehody, zastavil by vozidlo vo vzdialenosti 10 - 15 metrov od neho. K nehode by vôbec nedošlo...
Na základe vykonaného dokazovania súd dospel k záveru, že Imrich S. je vinný z trestného činu ublíženia na zdraví s následkom smrti.
Samosudkyňa zdôraznila, že stupeň nebezpečnosti jeho konania spočíva v porušení jednotlivých ustanovení Zákona o premávke na pozemných komunikáciách. Teda, že obžalovaný spôsobil dopravnú nehodu, pri ktorej druhý účastník cestnej premávky zomrel. Sudkyňa poukázala aj na spoluvinu, resp. nesprávne konanie nebohej chodkyne, ktorá napriek ´červenej´ na semofore a trúbeniu vodiča, prechádzala cez vozovku.
Hore uvedený verdikt je právoplatný.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári