dominantného postavenia na slovenskom trhu (v Košiciach je to ešte výraznejšie), sa rozhodli zvýšiť cenu za poskytované služby priemerne o 12,8 percenta, čiže takmer o štvornásobok medziročnej miery inflácie. UPC zvyšuje mesačné poplatky u dvoch najpoužívanejších programových ponúk o 40, resp. 51 Sk podľa vlastných slov preto, že do nich okrem inflácie zakomponovali rôzne neustále sa zvyšujúce poplatky, ktoré spôsobili nárast ich prevádzkových nákladov.
Pravdou je, že UPC si ako dominantný káblový operátor v Košiciach môže ceny zvýšiť hoci aj o polovicu, lebo im v tom nikto nezabráni. Telekomunikačný úrad SR prestal začiatkom minulého roku s reguláciou cien káblovej televízie, keďže mu túto kompetenciu odňala nesprávna interpretácia zákona. Pre sledovateľov káblovky to určite nebola pozitívna novela, lebo dovtedy si UPC zvyšovalo cenu maximálne o mieru inflácie... Teraz sa už takouto zbytočnosťou neobmedzujú a svojim abonentom zvýšili cenu omnoho radikálnejšie. Z ich strany je však prinajmenšom neetické zvýšiť cenu bez toho, aby ponúkli aj nejakú pridanú hodnotu, ako to urobili niektoré menšie košické káblovky. Ak tie dokážu svojim abonentom zabezpečiť vyšší počet programov a to dokonca za značne nižšiu cenu, niečo nie je v poriadku. Aj pri našom porovnaní vyšlo, že UPC ponúka cez systém MMDS najmenej programov za najvyššiu cenu a aj cez "kábel" patrí ich pomer počtu kanálov a ceny k najmenej výhodným možnostiam sledovania káblovky v Košiciach.
Ak by sa UPC správala ako normálny podnikateľský subjekt, tak ich nárast cien dosiahne s prižmúrením oboch očí maximálne 2 percentá, čo je tzv. jadrová inflácia, očistená o nárast regulovaných cien. Pri všetkej úcte k ekonómom UPC totiž napr. rast ceny plynu nemal na ich cenu za káblovku žiaden vplyv. UPC však vie, že vďaka svojmu postaveniu na slovenskom trhu a nedokonalej legislatíve sa môže správať podobne ako Slovnaft, a tak svoje ceny zvyšuje tak, ako sa jej to hodí a páči... Košické káblovky sa už z toho teraz tešia a ako nám svorne potvrdili, očakávajú príchod nových zákazníkov od dominantného poskytovateľa. Možno si potom v UPC uvedomia, že dôvera sa veľmi ťažko získava, no o to ľahšie sa stráca...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári