chvíľu, pretože sa môžete ocitnúť v rovnakej situácii ako ja pred rokom.
Podobne ako teraz, aj vtedy sa poisťovne predbiehali v boji o zákazníka s rôznymi zľavami a bonusmi. Ako väčšina zaneprázdnených ľudí, aj ja som to vybavovala v posledný možný deň, kedy sa ešte mohla pôvodná zmluva zrušiť. V inej poisťovni s lepšími podmienkami som vyplatila novú poistku a tešila sa na výhodný bonus. Uznať mi ho mali po predložení potvrdenia z mojej predošlej poisťovne o beznehodovej jazde za uplynulé roky. Tento zdanlivo bezproblémový dokument roztočil môj neuveriteľný kolotoč množstva telefonátov a vybavovačiek.
Moja bývalá poisťovňa totiž zrušenie zmluvy o zákonnom poistení akceptovať tvrdošijne odmietala a veselo mi posielala bankové zloženky na úhradu. Samozrejme, poistku platiť v dvoch poisťovňach som odmietala. Navyše som začala nadobúdať pocit, že na doklad o jazde bez nehody môžem zabudnúť. Ale nedala som sa. Obrátila som sa na viaceré inštitúcie, aby mi poradili, ako situáciu vyriešiť a doklad dostať. Slovenská asociácia poisťovateľov, Slovenská kancelária poisťovateľov, Úrad pre finančný trh... Kopec telefonátov, osobných návštev v poisťovni, hľadanie kontaktov cez známych. Iba kvôli tomu jedinému papieru...
Po roku som list, kde mi bývalá poisťovňa oznamuje, že so mnou ruší zmluvu, dostala. O bezškodovom priebehu tam však nebolo ani zmienky. Opäť ďalšie telefonáty, návštevy a výhovorky: Vybavujú to v Bratislave... My to neriešime... Že to neposlali spolu? Rieši to iné oddelenie.... Čoskoro sa to vybaví....
Je november 2005 a ja mám konečne čo potrebujem. Potrvá ešte chvíľu, kým dostanem späť nejaké peniaze. Byrokratický kolotoč, neochota a zámerné zavádzanie klienta spôsobili, že rok som čakala na jeden potrebný doklad, na ktorý mám zo zákona nárok a pre každú poisťovňu je povinnosťou vydať mi ho.
Veľmi často sa stretávame s množstvom reklám i s rôznymi ponukami, medzi ktoré patria aj ponuky poisťovacích agentúr. Každá, ktorá vás chce osloviť, má to vraj iba to najlepšie. Poskytuje najlepšie služby, najvýhodnejšiu ponuku, bezkonkurenčný produkt. Zvýši sa i na bonusy, vernostné, beznehodové atď. Po prezentácii svojich výhod agent predloží zmluvu. Ak vás presvedčí, za pár minút vyplníte a podpíšete potrebné listiny. Ste spokojný. Veď vám poskytujú to najlepšie...
Tu však celý proces ústretovosti a operatívnosti zo strany poisťovne končí. Veď vaše peniaze už predsa dostala...
Andrea BOŽINOVSKÁ
Autor: Lama krotká (Lama Glama)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári