je predposlednou stavbou, ktorá prepája rýchlostnú komunikáciu v dobudovanom cestnom ťahu privádzač Budimír - Košice, križovatka Dargovských hrdinov, prvú etapu križovatky, privádzač Južné nábrežie a Červený Rak - VSS.
Výsledok trojročnej práce stavbárov si prišli pozrieť premiér Mikuláš Dzurinda, minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič, generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Dušan Faktor, ale aj ďalší hostia.
"Je to jedna z najvýznamnejších dopravných stavieb v meste. Okolo Košíc bude elegantný obchvat, ktorý pokryje severojužné a západovýchodné potreby. Z pozície vlády pripravujeme aj ďalšie stavby a budeme ich tlačiť či už z prostriedkov štátneho rozpočtu, alebo európskych fondov. Bude to tretia etapa križovatky, ale aj pokračovanie výstavby diaľničnej siete z Budimíra smerom na Michalovce," prisľúbil premiér.
Optimisticky bol naladený aj minister dopravy. "Dielo je zárodkom budúceho obchvatu Košíc, budúceho napojenia na diaľnicu D1 Košice-Budimír-Košické Oľšany, ktorú chceme zaradiť už do najbližšieho plánovacieho obdobia v roku 2007. Zároveň bude táto cesta napojená na rýchlostné komunikácie R2 od Rožňavy a R4 od Prešova, ktoré prepoja sever a juh Slovenska okolo Košíc. Toto dielo zvýši komfort, rýchlosť, zníži zahustenie dopravy, a čo je najdôležitejšie, zvýši bezpečnosť," uviedol Pavol Prokopovič.
Vyzdvihol tiež, že sa túto stavbu podarilo urobiť za pevne dohodnutú cenu, ktorá sa nezmenila od uzatvorenia kontraktu s konzorciom košických stavebných firiem Inžinierske stavby, a. s., a Eurovia-Cesty, a. s. Druhá etapa, ktorej investorom bola Národná diaľničná spoločnosť, stála 830 miliónov korún. Finančne i technicky bola najnáročnejšia, pretože sa stavala za plnej premávky.
Viac než pol miliardy si vyžiada tretia etapa smerom na Prešov s mimoúrovňovou križovatkou. Opäť sa očakáva pevná cena a práce by sa mali rozbehnúť už v prvých mesiacoch budúceho roka.
Celý projekt si doteraz vyžiadal 1,5 miliardy korún zo štátneho rozpočtu. V rámci druhej etapy sa postavili dva mosty ponad rieku Hornád, oporné múry v dĺžke takmer pol kilometra a viac než kilometer protihlukových stien. Zvýšil sa nielen komfort cestovania, ale zohľadnili sa aj náročné environmentálne kritériá. Stavba bola odovzdaná v termíne a vo vysokej kvalite. Tri roky zostávajú aj na poslednú stavbu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári