Oprava perónu vyšla na vyše 38 miliónov korún, pričom nástupište by malo spĺňať európske štandardy.
To sa však už nedá povedať o košickej stanici. Budova je technologicky zastaraná, úniky tepla stoja milióny korún. Podľa generálneho riaditeľa Železníc SR Romana Veselku (na snímke) však železnice nepovažujú staničnú budovu za svoju prioritu. "Práce na nej budú pokračovať podľa ekonomických možností ŽSR. Neviem však kedy," uviedol R. Veselka a dodal, že sa železnice v prvom rade venujú bezpečnosti tratí. "Projekty sú hotové, nemáme však dostatok peňazí. Aj preto trvala trochu dlhšie rekonštrukcia prvého nástupišťa."
Železnice si však dovolili nedávno financovať v Bratislave jednu obrovskú dieru. Potom je jasné, že priority sú inde a košická stanica je v porovnaní s autobusovou ako z inej doby... "V minulosti sa urobili investície, ktoré neboli prioritné. Tie peniaze mohli byť použité na niečo iné. O tom som však ja nerozhodoval, boli tu moji predchodcovia."
Nástupište je síce zrekonštruované, ale len spolovice. Zastrešenie ostalo pôvodné, aj s elektroinštaláciou. "Spravili sme toľko, na koľko sme mali peniaze. Všetko má svoj čas, tu sme urobili aspoň niečo. Skúmame možnosti, ako vylepšiť priestory železničnej stanice. Rozmýšľame o jej dlhodobom prenajatí cudzím subjektom, ktoré by zahŕňalo aj predstaničné priestory. Ešte predtým však bude vypísaný tender. Takýto investor by mal prispieť svojou investíciou k vyššej kultúre predstaničného priestoru a investovať aj do samotnej budovy."
Problémom je aj výšková budova, ktorá staticky nevyhovuje, navyše je postavená z nevhodného materiálu. "Tento objekt má technické problémy. Je tam viacero možností, ako ho zrekonštruovať, ešte však nevieme, čo sa s tým bude robiť. Problémom je, že železnice sídlia len v polovici budovy," vysvetlil R. Veselka.
Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič je optimistickejší.
"Budova sa bude v najbližších rokoch rekonštruovať. Je to, samozrejme, naša priorita," uviedol minister, hoci ŽSR toto za prioritu nepovažujú. "Nie je to jediná stanica, ktorú opravíme z peňazí ŽSR. Budeme pokračovať ďalej, chceme využiť aj európske fondy. Momentálne máme v pláne peronizáciu nástupíšť v Prešove a Poprade. V roku 2007 očakávame viac peňazí zo štrukturálnych fondov, ktoré sa na tieto účely budú dať použiť."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári