cca 16,3 kilometra do pôvodnej kategórie.
"Problém cyklodopravy sa dostal výrazne do popredia záujmu v posledných mesiacoch, keď bol spomínaný úsek cesty I. triedy z Košíc do Šace preklasifikovaný na komunikáciu pre motorové vozidlá, na ktorej je vylúčená preprava na bicykloch. Tento krok sa dotkol mnohých zamestnancov spoločnosti U. S. Steel, ktorí sa do práce dopravujú na bicykloch, ale postihol aj obyvateľov mestských častí Šaca, Pereš, Poľov, Lorinčík a Košičanov, ktorí v týchto mestských častiach vlastnia záhrady alebo chaty. Nemôžu sa do nich dostať na bicykloch, ale ani s pomalými vozidlami, ktoré používajú v záhradách alebo na poli. Mesto Košice neiniciovalo tento krok Národnej diaľničnej spoločnosti, ani nebolo o takomto riešení vopred informované," informovala hovorkyňa magistrátu Zuzana Bobriková.
Žiadosť mesto odôvodňuje neexistujúcou súbežnou trasou cesty I. triedy, ktorú by mohli občania využívať ako alternatívu. Na tejto komunikácií nie sú vybudované mimoúrovňové napojenia križujúcich ciest a priechodov pre chodcov, preto je na niekoľkých miestach znížená rýchlosť.
"Žiadosť o preklasifikovanie sa týka aj cesty I/68 Košice-Budimír dlhej asi 11 kilometrov," doplnila Bobriková.
Mesto tak reagovalo na občiansku výzvu zástupcov Cyklistickej únie mesta Košice, sekcie cykloturistiky Klubu turistov mesta Košice, 1. slovenského cykloklubu v Košiciach a Spolku na podporu skrášľovania Košíc. Konštatovali v nej pomalé tempo budovania siete cyklistických cestičiek a nízku bezpečnosť cyklistov, ktorí sú nútení zdieľať spoločné komunikácie s pribúdajúcimi motorovými vozidlami.
Autor: ren
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári