Viacpodlažné garáže by pomohli, ale šoféri ich nechcú financovať
Čitateľ Ján Kováč, ktorý býva na Sídlisku Ťahanovce, do našej rubriky prispel viacerými pripomienkami. Jednou z nich je parkovanie motorových vozidiel, ktoré je podľa neho problematické. Áut je veľa, voľných miest málo, a tak kto neskoro príde, už svojho tátošíka nemá kde odstaviť.
Starosta MČ Sídlisko Ťahanovce JUDr. Cyril Betuš v odpovedi uviedol, že s riešením statickej dopravy zápasí prakticky každá sídlisková mestská časť. Vrátane tej ich, teda Sídliska Ťahanovce. Napomocnou by mohla byť výstavba viacpodlažných garáží alebo viacpodlažných parkovacích domov. Majitelia motorových vozidiel nie sú však ochotní takúto stavbu financovať. Dôvod je prostý - jedna garáž vo viacpodlažnej budove stojí pri súčasných cenách asi 250-tisíc Sk, čo nie je lacné.
"Mestská časť uvažovala so zriadením stráženého parkoviska, avšak nemá k dispozícii pozemok, ktorý by bol vo vlastníctve mesta alebo mestskej časti. Zriadeniu stráženého parkoviska by teda musel predchádzať výkup pozemkov. Na jedno parkovacie miesto s príslušným podielom obslužnej komunikácie je potrebných 20 m2," uviedol starosta. Pri obvyklej cene pozemkov na Sídlisku Ťahanovce, ktorá sa pohybuje okolo 850 Sk, je to na jedno parkovacie miesto 17 tisíc Sk. Pre 100 parkovacích miest by výkup pozemkov stál 1 milión 700 tisíc Sk. Otvorenou pritom ostáva otázka, keďže voľné plochy sú iba po obvode sídliska, či by majitelia motorových vozidiel boli ochotní zaparkovať auto na druhej strane Americkej triedy alebo Ázijskej triedy a odtiaľ išli domov pešo. Veď dochádzková vzdialenosť je asi 10-15 minút.
"Mestská časť napriek tomu zmierňuje situáciu v nedostatku kapacity parkovísk dodatočnou výstavbou parkovacích miest priamo na sídlisku. To sa však deje na úkor zelene. Z rozpočtu mestskej časti bolo takto postavených už 321 miest. V súčasnosti prebieha projektová príprava na 60 ďalších na voľnej ploche medzi Pekinskou a Hanojskou ulicou." Čo sa týka súčasnej prejazdnosti ulíc, podľa starostu mestská časť postupne rieši najkritickejšie úseky. Osadením dopravných značiek "Zákaz zastavenia" vyriešený je napríklad problém Varšavskej a Sofijskej ulice, časť Budapeštianskej ulice (pod areálom materských škôl), horná časť Berlínskej ulice i vnútorný oblúk Bukurešťskej ulice. Ostáva už len na Mestskej polícii a Dopravnom inšpektoráte Policajného zboru, aby dohliadli ako vodiči tieto zákazové značky rešpektujú. Mestská časť pri riešení prejazdnosti ulíc úzko spolupracuje s hasičským a záchranným zborom.
Na záver k pripomienke J. Kováča starosta C. Betuš ešte uviedol, že pri riešení životného prostredia pre obyvateľov Sídliska Ťahanovce sa najmä od dorastajúcej mládeže (na sídlisku je asi 8-tisíc detí do 18 rokov), denne stretávajú s prejavmi vandalizmu. Obnova toho, čo rozbijú a zničia, mestskú časť stojí ročne nemalé finančné prostriedky. "Aj preto sa snažíme voľné prostriedky v rozpočte mestskej časti investovať do výstavby ihrísk pre odrastajúcu mládež," dodal starosta.
Alžbeta LINHARDOVÁ
Autor: Nič sa v podstate nezmenilo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári