Košice - Obyvatelia Šace už dlhodobo prejavujú nespokojnosť s mestskou hromadnou dopravou, pretože majú pocit, že oproti iným mestským častiam sú
Kveta Podhorská
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
stále znevýhodňovaní. Pritom práve Šaca bola jedinou, ktorá pravidelne prispievala nemalými sumami do mestského rozpočtu, z ktorého sa dotoval DPMK a prakticky z toho nemala nič. Naopak, nevychádzalo sa jej v ničom v ústrety.
Problémy pretrvávajú s intervalmi medzi jednotlivými spojmi, s druhým tarifným pásmom, nočnými spojmi, ale aj s najstaršími autobusmi, ktoré do Šace jazdia. Paradoxom je, že nový generálny riaditeľ DPMK býva práve v tejto mestskej časti. Dalo by sa očakávať, že sa to prejaví aj na skvalitnení dopravy. Ale ako to už býva, obuvník chodí bosý a krajčír holý, a tak žiadna protekcia nemôže byť. Predsa je však prísľub, že sa situácia prehodnotí a v novom cestovnom poriadku by už mali byť zohľadnené oprávnené požiadavky.
"Všetky zmeny podliehajú schváleniu zo strany mestského zastupiteľstva alebo KSK, podľa spôsobu dopravy. Predstavenstvo DPMK schválilo uznesenie, na základe ktorého sa uskutoční aj nezávislý dopravný audit. Naším zámerom je zmeniť doterajší model linkového vedenia tak, aby bol praktickejší, ústretovejší a viedol k spokojnosti cestujúcich. Týka sa to nielen obyvateľov Šace, ale systému v celom meste. Do návrhu sme sa snažili zakomponovať všetko, čo by dopravu skvalitnilo. Je to dlhodobý proces a po schválení sa budeme snažiť čím skôr uviesť zmeny do života. Predpokladáme, že to bude v prvom kvartáli budúceho roka," uviedol dopravný riaditeľ DPMK Štefan Dutko.
Zatiaľ je situácia taká, že mimo špičky spája mestskú časť s centrom autobus, ktorý premáva iba raz za hodinu. To by sa malo zmeniť. Intervaly by sa mali skrátiť. Zosúladiť by sa mali aj odchody 25 a 38, aby neodchádzali v rovnakom čase. Opodstatnené sú aj sťažnosti na nočné spoje z mesta. Sedemnásť minút po polnoci je príliš skoro a ďalší o 4.10 hod. neskoro. Pribudnúť by mal ešte jeden.
Zatiaľ si cestujúca verejnosť nebude môcť dobíjať bezkontaktné čipové karty v Šaci, aj keď to v budúcnosti nie je vylúčené. Čo sa týka technického stavu autobusov, pravda je taká, že ich práve do tejto mestskej časti premáva najviac. Zlepšenie je závislé od nákupu nových. To sa však odvíja od finančných možností mesta.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári