Korzár logo Korzár Košice

Tak to vidím ja

Hoci do konania volieb do vyšších územných celkov je ešte ďaleko, už niekoľko týždňov sa niektorí kandidáti snažia zviditeľniť za každú cenu. Keďže

oficiálna reklamná kampaň sa môže začať až 17. októbra, vhod prišli rôzne kultúrne a športové akcie, do ktorých sa vhodným spôsobom naštylizuje potrebné meno. Možností je veľa, príkladov niekoľko. Divadelné predstavenie, ktoré by sa uskutočnilo tak či tak, sa odrazu odohrá pod záštitou toho alebo onoho politika. Protikandidát, ktorý do lopty nekopol ako je rok dlhý, zas zorganizuje futbalový turnaj. Samozrejme, pozve naň všetky potrebné médiá, aby o akcii vhodne informovali. A do tretice sa iný kandidát rozhodne vsadiť na sociálne cítenie ľudu a darčekmi si spomenie na detský domov. Pritom ich nezaplatí z vlastného vrecka, ale nájde sponzora, ktorému sa potom revanžuje inak...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Neviem, kde berú niektorí politici presvedčenie, že práve takáto forma zviditeľnenia presvedčí voličov, aby dali hlas práve im. S mojím rátať určite nemôžu. To, že o nich celý rok takmer nepočujem, no na niekoľko týždňov sa budú usmievať z každého bilboardu a sľubovať lepšie zajtrajšky, ma určite nepresvedčí, aby som do urny vhodil lístok práve s ich menom. Naopak. Zo správania väčšiny politikov, a myslím si, že nie som sám, som už dlhší čas poriadne znechutený.

Prečo? Tých vyše 15 rokov demokracie ma utvrdilo v tom, že z víťazstva vo voľbách má v prvom rade osoh politik. Samozrejme ten, ktorý je v čo najvyššej funkcii. Nie len vo forme platu, hoci i ten je pomerne lukratívny. Skôr nenápadným profitovaním z kadejakých službičiek, ktorými pomôže niekomu, kto sa zas inak "odvďačí" jemu. Na lepšie časy svitne napríklad politikovej rodine a rôzne im príbuzensky nakloneným firmám. Môžu sa tešiť na lukratívne zákazky a iné zvýhodnenia oproti zvyšku sveta. Nasledujú starí známi a priatelia, ktorí tiež vedia byť vďační a v neposlednom rade je to aj politická strana, ktorá kandidáta nominovala. Treba sa odvďačiť jej i sponzorom, ktorí ju v predvolebnej kampani podporovali. Až niekde na konci celého reťazca je občan. A aj to iba v prípade, že sa politik rozhodne kandidovať znova a pred koncom prvého volebného obdobia si niektoré verejnoprospešné fakty prisvojí a označí ich za svoje úspechy. Napríklad poklopká po základnom kameni nejakého staveniska alebo prestrihne pásku pri otvorení novej stavby...

SkryťVypnúť reklamu

Ale vráťme sa k téme predvolebného zviditeľňovania. Bolo, je a vždy bude cieľom všetkých kandidátov do verejných funkcií presvedčiť voličov, že práve im ide o ich blaho. Klasické inzeráty už nestačia, na rad prišlo spomínané sponzorovanie akcií. Ktovie. Možno sa o niekoľko rokov dočkáme i oznamu: Tento chlieb a táto konzerva boli vyrobené pod záštitou...

Róbert BEJDA

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 143
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 281
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 566
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 344
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 050
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 021
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 676
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 360
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 659
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 276
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 329
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 624
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 170
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 441
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 718
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 968
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 659
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 276
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 329
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 624
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 170
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 441
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 718
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 968
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu