majú Bardejovské pozemné stavby vo svojej databáze. "Keď sme dostali zakázku, vždy sme poslali trom-štyrom firmám ponuky napríklad na okná. Kto dal dobrú cenu, toho sme vybrali. Elsner nikdy nešiel s cenami šialene hore, ako iné firmy, tak väčšinou vyhrával on," hovorí Skaloš.
Skaloš i Elsner tvrdia, že pri stavbe terminálu v Košiciach Elsnerova firma cenu nezvyšovala. Na čom sa v roku 2001 dohodli, "za také peniaze to aj urobili". Elsner sa hnevá, že Aluminium system dodnes nemá od Bardejovských pozemných stavieb všetky peniaze. Všetka práca, ktorú robila jeho firma, podľa Elsnera stála niečo nad 36 miliónov. "Teda nie 40 miliónov, ako hovoril Fico, ani nie 60 miliónov, ako som počul od iných."
Odkiaľ mohol mať Fico informáciu, že Elsnerova firma dostala zakázku za Prokopovičovho ministrovania? "O letisku sa hovorilo už dávnejšie," hovorí Elsner. "Keď som odchádzal z HZDS, Cuper v poslaneckom klube hovoril, že by to mali na mňa vytiahnuť. Chceli ma obviniť, že som odišiel z HZDS preto, že som dostal zakázku na letisku. Lenže poslanec Jaduš Cuperovi hovoril, že je to hlúposť, lebo zakázku nemám od letiska, ale od Bardejovských pozemných stavieb, a že ide o starú vec. Cuperovi hovorili, že keď to vytiahnu, iba sa zosmiešnia. Teraz to vytiahol Fico."
Poslanec HZDS Ján Cuper si nepamätá, že by navrhoval diskreditovať Elsnera letiskom, ale o zakázke vie. "To dostal už dávno," hovorí. Podľa neho to neznamená, že zakázka nemohla byť aj politicky motivovaná. Cuper má predstavu, že Elsnera niekto na kandidátku HZDS nastrčil, no ešte predtým mu dal zakázku, aby potom Elsner z HZDS odišiel. Cuper Elsnera nemá rád a neskrýva to.
Autor: rf
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári