občania mesta a ostatní cestujúci včas a primerane
podmienkam dostať tam, kam potrebujú. "Chceme
motivovať ľudí k využívaniu MHD, a tým odbremeniť
už aj tak individuálnou dopravou preťažený
mestský dopravný systém. Zvýšenie tarify cestovného
by mohlo mať opačný efekt."
DPMK pracuje na analýze a optimalizácii nákladov a hľadá maximálne možné vnútorné rezervy, aby nutnosť pristúpiť k nepopulárnemu kroku úpravy tarify prišla čo najneskôr. "Momentálne nebudeme ani vypúšťať či obmedzovať linky, nemienime ani predĺžovať intervaly medzi spojmi. I keď je pravda, že pripravujeme a do konca septembra by mal byť hotový nový grafikon MHD," dozvedeli sme sa ďalej od generálneho riaditeľa.
V DPMK tiež pokračuje realizácia ďalšej etapy využívania bezkontaktných čipových kariet. Pred uzavretím je verejná súťaž na dodávku riadiaceho, informačného a odbavovacieho systému cestujúcich. Do autobusov budú postupne inštalované palubné počítače, snímače čipových kariet, informačné panely i príslušný softvér. Umožní to získavať ďalšie dôležité informácie potrebné pre riadenie dopravného procesu, znižovanie nákladových položiek a zlepšenie poskytovaných služieb. "Vyhodnotením získaných informácií z týchto zdrojov a informácií z pripravovaných prieskumov budeme v budúcnosti pripravení prejsť prípadne aj na časovú tarifu. Chceme, nech cena za naše služby čo najreálnejšie odráža ich využívanie našimi zákazníkmi, teda cestujúcimi," dodal generálny riaditeľ DPMK, a. s. Ing. Jozef Jaššo.