Korzár logo Korzár Košice

Primátor i župan: Minister Prokopovič zavádza!

Košice - Slová ministra dopravy Pavla Prokopoviča (SDKÚ) o tom, že predstavitelia mesta i kraja by mali začať robiť, hľadať silných investorov a

potom by sa tu začali stavať aj diaľnice, rozhorčili primátora Košíc Zdenka Trebuľu (SMER) i župana Košického samosprávneho kraja (KSK) Rudolfa Bauera (KDH).

"Každý minister by sa mal starať nielen o vytypované kraje, ale o celé Slovensko. Dobrý manažér a národohospodár si musí uvedomiť, že bez kvalitnej infraštruktúry nemôže pritiahnuť investorov. Uvažovanie o opačnom postupe je nelogické a scestné," reaguje Trebuľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalej poukazuje na obrovské regionálne rozdiely medzi Bratislavou a východom. Kým v roku 1995 bol Bratislavský kraj na 143. mieste rebríčka regiónov, v roku 2002 už na 48. mieste. Oproti tomu východné Slovensko bolo v roku 1995 na 249. mieste a v roku 2002 na 247. mieste.

SkryťVypnúť reklamu

"Veľký skok Bratislavského kraja je popri fakte, že ide o hlavné mesto, úmerný investíciám do infraštruktúry, ktoré následne prilákali obrovské množstvo kapitálu."

Aj podľa skúseností župana Bauera investori pred vstupom do regiónu skúmajú predovšetkým kvalitu podnikateľského prostredia a infraštruktúry.

"Slovensko pred niekoľkými dňami prišlo o vyše trojmiliardovú investíciu, keď Sungwoo Hitech ako subdodávateľ automobilových plechov pre spoločnosť KIA uprednostnila Ostravu. Spoločnosť rozhodnutie zdôvodnila oveľa lepšie pripravenou dopravnou infraštruktúrou a infraštruktúrou priemyselných parkov, ktoré Ostrava ponúkla. Významnú úlohu zohrali aj plánované investície do cestnej a diaľničnej siete na severnej Morave. Teda, investori idú za diaľnicou a pripravenými priemyselnými parkami a nie naopak,"

SkryťVypnúť reklamu

povedal nám R. Bauer.

Županovi i primátorovi sa taktiež nepáči, že minister používa príklad Žiliny ako vzor pre postup samosprávy vo vyvíjaní tlaku na vládu pri presadzovaní výstavby diaľnice.

"Investície veľkých automobiliek pripravovala vládna agentúra SARIO. Tvrdenie ministra, že mesto Žilina si samo zohnalo investíciu Hyundai-KIA, je zavádzajúce," hovorí primátor.

"Takýto postup 'nôž na krk vláde' znamenal zvýšenie výdavkov o 2 až 3 miliardy korún, ktoré zaťažia štátny rozpočet a pôjdu z vrecka všetkých daňových poplatníkov. Možno v rozpore s názorom pána ministra radšej uprednostňujeme zákonný a zodpovedný postup samosprávy," dodáva Bauer.

Podľa šéfa KSK má každý, či už ide o investora alebo bežného občana, rovnaké nároky na kvalitnú cestnú sieť, vrátane rýchlostných ciest a diaľnic, ako je to na západnom Slovensku a preto nie je dôvod na to, aby východniari boli v tomto smere hendikepovaní.

SkryťVypnúť reklamu

"Vláda by mala postupovať v zmysle svojich uznesení a smerovať financie na rozvoj infraštruktúry do zaostávajúcich krajov tak, aby pomohli vyrovnávať regionálne rozdiely."

Predseda KSK nerozumie argumentom ministra, že je jedno, či sa diaľnica bude stavať zo západu na východ alebo naopak, lebo konečný efekt bude rovnaký.

"Počas obdobia výstavby budú hendikepovaní občania na 'druhom konci' výstavby, teda na východe republiky. Toto obdobie potrvá aspoň do roku 2012. Navyše, výstavba diaľnice na východe by určite priniesla nové pracovné príležitosti. Ide o akciu financovanú z verejných prostriedkov, a tie by mali v prvom rade pomôcť znížiť nezamestnanosť a prispieť k rozvoju celého regiónu."

Autor: ren, jsv

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 422
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 797
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 607
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 783
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 512
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 423
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 725
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu