namiesto písania výziev vláde a neustáleho sa sťažovania na zväčšovanie regionálnych rozdielov začali aj oni a nimi riadené inštitúcie niečo robiť. Nuž, minister dopravy mal sčasti pravdu, slová oboch z nich zatiaľ prevyšujú to, čo sa v meste a kraji aj naozaj urobilo. To je však len jedna časť pravdy a aby sme boli spravodliví - jej menšia časť. Nielen Prokopovič, ale aj zvyšní členovia Dzurindovho kabinetu totiž spolu s východniarmi musia vidieť, čo pre povzdvihnutie nášho regiónu vláda robí. Alebo aby sme boli presnejší, nerobí. Krásny príklad na to poskytlo pondelkové porovnanie ekonomických ukazovateľov jednotlivých regiónov v denníku Sme. Ak Bratislava bola v roku 1995 na 143. mieste rebríčka regiónov krajín EÚ, o sedem rokov na to poskočila aj vďaka masívnym investíciám všetkých našich daňových poplatníkov i do infraštruktúry už na 48. miesto. Aj východné Slovensko sa "zmohlo", za rovnaké obdobie sme sa v tvorbe HDP na obyvateľa posunuli z 249. na "krásne" 247. miesto. Bežného východniara isto poteší, že v tomto smere nie sme na konci celej EÚ, ale že za nami je ešte 8 chudobnejších regiónov... Hoci minister dopravy vyzýva primátora a župana, aby začali pracovať, zrejme aj on sám dobre vie, že obaja aj keby veľmi chceli, bez pomoci vlády nič nezmôžu. Aj Prokopovičov stranícky šéf Dzurinda by rád pomohol Košičanom. Hoci aj v našom denníku prisľúbil, že väčšina z dodatočných daní U. S. Steelu skončí v Košiciach a ich okolí, nestalo sa tak. Môžeme hádať, či to bolo len tým, že primátor aj župan nie sú v SDKÚ a preto bolo v tomto konkrétnom prípade potrebné vytrestať Košičanov za to, že zle volili... Celkovo má však celý problém dve strany mince. Na jednej sú tí, ktorí by aj naozaj chceli niečo urobiť a snažia sa napriek nepriazni centrálnej vlády prilákať sem investorov a presvedčiť tým vládny kabinet, aby tu začali stavať cesty, lebo len potom tu tí investori prídu. Na druhej sú však tí, pre ktorých Slovensko končí niekde za Sencom a sú doslova alergickí na to, keď im niekto vytkne takéto krátkozraké myslenie. Nanešťastie pre Košičanov majú pri rozhodovaní o prioritách cestnej a železničnej infraštruktúry prevahu práve takíto ľudia. A tak sa nemôžeme čudovať, že dlhodobou prioritou vlády je stavať diaľnice iba zo západu na východ a pri rekonštrukcii železničného koridoru sa uvažuje len s trasou Bratislava - Žilina. Zvyšok pravdepodobne bude železnica skanzenového typu. Ale asi to tak má byť, pokiaľ nepríde nejaké tsunami a nezmetie takýchto "plánovačov" do Váhu a Dunaja...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári