firmu rodičov syna krajského šéfa ANO V. Šníra z organizácie, ktorá je pod priamym vplyvom rezortného ministerstva v pôsobnosti ANO išlo o klientelizmus. "Podľa môjho názoru v tomto prípade môže ísť o klientelistický prístup, aj keď podľa dostupných zdrojov legálny. Ak by mali šéfovia ANO a iných politických strán zodpovednejší prístup, uplatnili by princíp tzv. čínskeho múru - teda kým sú vo verejných pozíciách, verejne zdroje by nemali dostávať..."
E. Sičáková-Beblavá považuje selektívne rozdávanie verejných peňazí na opravu vybraných hotelov či penziónov na neštandardný nástroj podpory cestovného ruchu. "V podstate umelo zvýhodňuje vybrané subjekty a podľa môjho názoru takýto selektívny systém viac škodí ako pomáha. To, že selektívna politika podpory láka ku klienteleizmu neprekvapuje. Veď často sa to viac podobá na súťaž krásy, či politických tričiek ako na seriózny vyber...," myslí si.
Viaceré príklady rozdeľovania verejných financií podľa nej poukazujú na to, že okrem iného tieto procesy slúžia na upevňovanie si pozície tých, ktorí o tom reálne rozhodujú, v strane, teda pre kupovanie osobnej či straníckej lojality cez verejne zdroje. "Príkladom toho je aj tohtoročné rozdelenie zdrojov z dodatočných daní košického U.S.Steelu. Analýza jasne ukázala, že peniaze išli hlavne do obcí, kde starostujú koaliční prívrženci a to najmä tam, kde sú, resp. boli starostovia za ANO."
Autor: jsv
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári