týždňa sa však vrátil na niekoľko dní do rodného mesta, aby Košičanom predviedol prototyp vlastnoručne vyrobenej šľapacej dreziny. Jej jazdné vlastnosti prezentoval na Hlavnej už v pondelok, v čase od 15.00 do 23.00 hod., v utorok (24.00 - 4.15 hod.) na Moldavskej, železničnej stanici, na Kuzmányho, Boženy Němcovej. V noci zo stredy na štvrtok vyrazil z depa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) kde drezina parkovala cez Alejovú na sídlisko Nad jazerom, odtiaľ na Južnú triedu, Moldavskú ulicu a späť do DPMK. V noci zo štvrtka na piatok drezina išla po trati električiek do U. S. Steel Košice.
"Vozidielko je zaujímavé tým, že má meniteľný rozchod kolies," povedal nám J. Kováč na margo univerzálnej mašinky, pri ktorej riadení sa strieda so synom Danielom. "Je teda schopná jazdiť na všetkých koľajových tratiach sveta. Koľajové vozidlá mi učarovali aj preto, lebo kedysi som zachraňoval banské technické pamiatky, konkrétne v dubníckych opálových baniach. Plány na stavbu dreziny boli hotové už sedem rokov, po zohnaní materiálu mi stavba samotná trvala tri mesiace."
J. Kováč so synom vďaka ústretovosti vedenia DPMK pri jazdách mapovali dĺžku košických električkových tratí, ktoré zdokumentovali fotograficky. Popri tom stihli povoziť na drezine niekoľkých Košičanov i zahraničných turistov.
Za 12 mesiacov od postavenia dreziny na nej Kováčovci najazdili viac ako 1000 kilometrov na 18 tratiach v Maďarsku, Česku i na Slovensku. Vozidlo poháňa klasický bicyklový prevod, dosiahne rýchlosť 15 kilometrov za hodinu, unesie, okrem vodiča dvoch i viac ľudí.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári