Toryskej, Rastislavovej, Južnej triedy a Ulice Čsl. armády za cca 100 miliónov korún.
Rekonštrukciu mesto realizuje využitím modelu verejno-súkromných partnerstiev (PPP projekty), ktorých podstatou je spojenie potrieb verejného sektora a schopností súkromných firiem vybaviť si v banke úver, pričom radnica bude najbližších desať rokov splácať vynaložené náklady z rozpočtu.
"Pre súvislú opravu komunikácií, kde premáva mestská hromadná doprava, odporúčame využiť aj v roku 2006 program PPP. Ide o osem komunikácií, ktoré sú vo veľmi zlom stave a celkové náklady na ich generálnu opravu by stáli cca 112 miliónov korún," informuje poslancov v informatívnej správe o stave košických ciest hlavný inšpektor komunikácií Václav Kohoutek.
Ak poslanci odporúčanie schvália, na budúci rok by mali novotou žiariť ulica Sv. Ladislava a Mliečna v Košickej Novej Vsi, Európska na Sídlisku Ťahanovce, Trieda SNP v úseku od Toryskej po Ružínsku, Magnezitárska, Báčikova, Vodárenská, Alejová od Gemerskej po Rastislavovu a Alvincyho.
Dopravní odborníci z radnice ďalej odporúčajú, aby sa v budúcom roku ukončilo majetkovoprávne vysporiadanie a zabezpečenie stavebného povolenia v súvislosti s výstavbou obchvatovej komunikácie, na ktorú netrpezlivo čakajú obyvatelia MČ Kavečany. Jej vybudovanie by malo stáť celkovo 57 miliónov korún a hotová by mala byť v roku 2008.
Medzi prioritnými cestnými stavbami sa konečne nachádza aj prestavba v súčasnosti pre chodcov veľmi nebezpečnej križovatky pri amfiteátri. V roku 2006 by sa mal vypracovať projekt pre stavebné povolenie a majetkoprávne vysporiadanie za 7 miliónov korún, celkové náklady sú odhadované na 84 miliónov a nové riešenie by malo byť ukončené v roku 2008.
V roku 2007 by mala byť prepojená Moskovská trieda s Klimkovičovou ulicou na sídlisku KVP. Ide o odstránenie bodovej dopravnej závady napojenia sídliska, pretože na súčasnej komunikačnej trase dochádza často k dopravným nehodám, hlavne k stretom chodec a automobil. Podľa cenových relácií z roku 1994 bude realizácia stáť 15,4 miliónov korún.
Pre zaujímavosť ešte spomenieme ďalšie dopravné stavby, ktoré zatiaľ nie sú zaradené medzi prioritami, ale mesto ich realizáciu už plánuje v horizonte najbližších piatich až desiatich rokov.
Až na 120 miliónov korún, a to v cenách z roku 2004, je odhadovaná rekonštrukcia Hviezdoslavovej ulice v úseku Moyzesova - Masarykova, ktorá je v súčasnosti jednosmerná s električkovou traťou. V tomto úseku má byť komunikácia rozšírená o dva jazdné pruhy na južnej strane a zoobojsmernená s úpravami jej vyústenia do Moyzesovej a Hlavnej ulice.
Pre plynulý prechod z Hviezdoslavovej do Masarykovej ulice je potrebné stavebne upraviť križovatku Hviezdoslavova - Masarykova - Gorkého - Štefánikova ulica. Vznikne takto obojsmerná štvorprúdová komunikácia s električkovou dopravou vedenou v strede komunikácie. V tomto úseku sa v budúcnosti uvažuje aj s trolejbusovou dopravou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári