(informačnom - pozn. red.) centre na Laboreckej ulici, toľkokrát ako minulý rok to boli nútení urobiť len počas prvých siedmich mesiacov tohto roka. Dôvodom sú anonymné výhražné telefonáty, oznamujúce, že v objekte bola uložená bomba. Podľa tlačovej správy Lenky Huňadyovej z odboru externej komunikácie ST, spoločnosť zaznamenáva zvýšený počet poplašných telefonátov najmä v letných mesiacoch a predovšetkým v Košiciach.
"Spoločnosť Slovak Telecom v posledných mesiacoch už niekoľkokrát musela zavrieť pobočku svojho call centra v Košiciach po tom, ako v telefónnom slúchadle zaznel anonymný detský hlas ohlasujúci bombu," uviedol hovorca ST Radoslav Bielka. "Niekoľkosekundový telefonát sprevádzaný smiechom však nemožno brať ako žart a je potrebné vykonať všetky štandardné opatrenia. Prevádzka je po telefonáte odstavená minimálne na hodinu a v tom istom čase sa nemusí k informáciám dostať až 700 našich zákazníkov."
Škody spôsobené a súvisiace s prerušením práce v košickom Call centre vyčíslila ST zatiaľ na desiatky tisíc korún. "Pritom ak sa zistí, že páchateľom výhražných telefonátov je osoba, ktorá z dôvodu nízkeho veku v zmysle Trestného zákona nie je trestne zodpovedná, teda má menej ako 14 rokov, Slovak Telecom je oprávnený vyžadovať náhradu škody od jej zákonného zástupcu, respektíve rodiča," dodal na margo problému riaditeľ pre komunikáciu ST Ján Kondáš.
Výhražné telefonáty totiž môžu za istých okolností naplniť skutkovú podstatu trestného činu šírenia poplašnej správy alebo prinajmenšom priestupku so všetkými trestnoprávnymi dôsledkami pre páchateľa. Vtipkári by si mali uvedomiť aj to, že v spolupráci s políciou dokáže ST ich identitu odhaliť. Aj keď doteraz ST nepristúpilo k vymáhaniu spôsobenej škody od žiadneho z rodičov telefonujúcich detí, podľa R. Bielku všetky doposiaľ zistené prípady odovzdalo vedenie Slovak Telecom, a. s., na prešetrenie polícii.
Autor: sam
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári