významu a základného komunikačného systému mesta Košice. S výhľadom na zvyšujúcu sa intenzitu dopravy bez rozsiahlej rekonštrukcie by nebolo možné dosiahnuť plynulosť cestnej premávky. Priestorové možnosti neumožňovali zvýšiť priepustnosť križovatky výstavbou potrebného počtu radiacich pruhov, ale len výstavbou mimoúrovňového kríženia.
Kým na Slovenskej správe ciest finišujú prípravy na začatie tretej etapy výstavby, Národná diaľničná spoločnosť sa dostáva do poslednej fázy a druhý úsek je pred dokončením. So sprejazdnením sa počíta do konca októbra, kedy má byť druhá etapa zavŕšená. Na SSC nám potvrdili, že s prácami na tretej etape chcú začať ešte v tomto roku. Dovtedy by už mali motoristi jazdiť po križovatke plynule a bez svetelnej signalizácie, ktorá v súčasnosti premávku zdržuje.
Vlani v októbri bol sprejazdnený polovičný profil križovatky, od novembra tohto roku sa bude jazdiť jednosmerne - od Vyšného Opátskeho smerom na Prešov a Michalovce, z centra mesta bude doprava nasmerovaná na ďalší novobudovaný most ponad rieku Hornád v dvoch pruhoch, ktorý je pred dokončením a jednou vetvou do centra. Zmiznú semafory a na Sídlisko nad jazerom sa dostanú vodiči bez zastavenia.
Ako nám povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík, nepočíta sa s veľkým presmerovaním dopravy či obchádzkami. Vodiči začnú po dokončení stavby využívať už definitívne trasy, na ktoré ich nasmeruje dopravné značenie. Rátať musia iba s lokálnymi obmedzeniami, tak ako napríklad teraz na Palackého ulici.
Stavbárov čakajú asfaltérske práce, ktoré si vyžadujú dobré počasie. Také, aké je v týchto dňoch, im do karát nehrá. Všetko však nasvedčuje tomu, že sa motoristi už čoskoro dočkajú zmeny, ktorú tak túžobne očakávajú - jazdiť plynule, bez zdržania na semaforoch. Podľa ruchu na tejto stavbe sa dá predpokladať, že termín dodržaný bude. Zostávajú im na to ešte necelé tri mesiace.
V rámci tretej etapy sa rozšíria jazdné pruhy do križovatky Stará Prešovská cesta - Prešovská v smere na Michalovce, kde pribudne most, ktorý prepojí cestu z Vyšného Opátskeho do mesta a v smere na Furču. Na poldruhamiliardovú investíciu budú potrebovať stavbári tri roky. V tejto etape sa má riešiť aj Ľavobrežná komunikácia od Priemyselnej ulice po Rampovú i cesta pod železničným mostom na Palackého ulici, ktorá sa má rozšíriť o jeden jazdný pruh v tuneli.
Celá stavba zahŕňa dokopy päť mostných objektov, z toho tri prekleňujú Hornád. Dva z nich sú už v prevádzke, tretí je pred dokončením. Dva povedú ponad cestu. Pozdĺž Vyšného Opátskeho sa budujú protihlukové steny. Na 50 percent sú hotové, zvyšné sa priebežne stavajú.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári