šialené šprinty - to všetko prilákalo počas víkendu na Zemplínsku šíravu tisícky zvedavcov, ktorí sa sem zliezli zo všetkých kútov Slovenska. Nečudo, už avíza o treťom ročníku Tunning Klub Summer Party prezrádzali to známe "do tretice všetko najlepšie" - po prvýkrát sa sem totiž chystali vo väčšom množstve majitelia TOP 10 - naljuxusnejších tuningovo upravených áut zo Slovenska aj Čiech, pôsobiaci ako skupina Red Line. Pohľad na nablýskané Ferrari Modena, Lamborghini Murcielágo, Bugatti EB 110, Porsche a iné značky podobného rangu nenechali chladnými ani tých najzarytejších antiobdivovateľov automobilizmu a jeho odnoží...
"Tento rok išlo pravdepodobne o najväčšiu akciu svojho druhu na Slovensku a vôbec v celej histórii automobilových zrazov na našom území. Zaevidovali sme okolo 300 áut s tuningovými úpravami a asi 50 luxusných v kategórii Red line - žiaľ, majú svoje vlastné pravidlá a kvôli problémom, ktoré spôsobili na cestách Slovenska počas svojej púte na zraz, nám napokon polícia "stopla" najobľúbenejšiu tuningovú disciplínu - šprint na 400 metrov," vysvetlil Peter Koterec z agentúry PK Partners, ktorá akciu koordinovala pri slovenskom mori.
Priznal však, že napriek nepríjemnostiam tuning prilákal do strediska Kamenec okolo 4-, 5-tisíc ľudí, ktorí lemovali obe strany šíravskej dvojprúdovky do neskorých večerných hodín. "Prišiel som sem až zo Zlatých Moraviec, meral som 400 kilometrov a teraz nič - stihol som len skúšobné jazdy a je po paráde," posťažoval sa majiteľ luxusného Subaru Impreza, 24-ročný Peter. Pravdaže, záujem všetkých vekových kategórií o jeho špeciálne upravené autíčko mu lichotil. Ako priznal, tuningový šport je jeho koníčkom, ktorému obetoval nemálo času aj financií: "Venujem sa tomu už dva roky, som na každom podobnom zraze. Subaru je moje druhé auto, zatiaľ som do jeho úprav investoval okolo 300-tisíc korún a už povyhrával aj nejaké tie ceny. Škoda, že nevyšli tie jazdy, na rovnej ceste dokážem v pohode vytiahnuť 190 km/hod."
Na pláži Kamenca, kde sa plocha postupne zapĺňala autami od výmyslu sveta sa trúsili ľudia, zvedavo obzerali, rozprávali, diskutovali. Tuningoví jazdci sú zvláštna kasta - o autíčkach si pokecajú radi a kadečo aj poukazujú, ale nejaké skúšobné jazdy si z hlavy vyhoďte - ani nápad. Autá sú ich láskou, modlou, drogou, ale ako sa hovorí "auto a žena sa nepožičiavajú." Zaujímavej vášni sa upísal aj 19-ročný Tomáš z Košíc, ktorý bol so svojou Toyotou na zraze prvýkrát. "Je to de facto mamine auto, sme štyria bratia. Zapáčilo sa nám to a rozhodli sme sa do toho investovať. Zatiaľ je to okolo 100-tisíc korún," prezradil. Ako dodala jeho mama, tuningu podľahla rovnako ako oni. To, že tuningový šport oslovuje najmä mladých ľudí, dokazuje aj tretia oslovená partia chlapcov z Ilavy. "Tiež sme tu prvýkrát a je tu super atmosféra. Na mojej Felícii som zatiaľ urobil len zopár menších úprav, ale aj tak to už zhltlo 100-tisíc korún. Orientujem sa viac na silu audia a skúsim šťastie v disciplíne o najhlučnejšie," povedal majiteľ felicie Laco. Bubienky musí mať kvalitné, keď si vraj dá audio na plno, pripomína to štart lietadla - hluk totiž dosahuje aj okolo 137 decibelov...
V čase nášho odchodu súťažné disciplíny tuningu ešte len začínali, napriek tomu sa bolo na čo pozerať. Divácky najatraktívnejšie asi boli "redlinové" autá, ktoré zapĺňali plochu pod motelom Kamenec. Špeciálna ochranka ich strážila až natoľko, že sem nepustila ani novinárov..."Dá sa to pochopiť, prišlo sem zatiaľ asi 20 luxusných áut z Čiech a Slovenska, ktorých hodnota ide nie do stotisícov, ale do miliónov. Stále prichádzajú nové, celkovo ich bude okolo 50," vysvetlil Peter Koterec, ktorého zrušenie šprintov trochu sklamalo: "Našťastie, divákov to neodradilo a myslím, že aj tak bolo na čo pozerať."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári