nahlásili dovolenky a čakali na ráno 25. júla, keď mali odcestovať. Namiesto slnečnej pláže a historických dominánt ostrova, na ktorom bol kedysi internovaný cisár Napoleon Bonaparte, ich však čakalo nemilé prekvapenie. Z košickej pobočky Cestovnej kancelárie (CK) Fifo im šesť dní pred odchodom oznámili nemilú zvesť.
"Keď sme prišli do cestovky a povedali, že sme si vybrali ostrov Elba, oznámili nám, že majú ešte tri voľné miesta," opisoval nám svoju anabázu jeden zo záujemcov o zájazd, ktorý si neželal byť menovaný (meno a adresu máme v redakcii). "Riadne sme uzavreli zmluvu, zaplatili spolu viac ako 23 000 korún. Devätnásteho júla mi telefonicky oznámila pani Poláčková z CK, že nemôžeme odcestovať. Vraj bolo viacej záujemcov a my sme sa hlásili na zájazd ako poslední. Neviem, ako je také niečo vôbec možné. Ponúkli nám síce náhradnú destináciu, ale s tým sme nesúhlasili, takisto ani s navrhovaným zrušením zmluvy."
Peniaze trom potencionálnym dovolenkárom cestovka s ospravedlnením vrátila, ale nespokojných Košičanov zaujíma, prečo v CK trvalo päť dní, kým zistili, že miesta už nie sú voľné. Ako mohlo vôbec dôjsť k takému omylu, sme sa opýtali v pobočke CK Fifo na Poštovej ulici.
"Ten pán kupoval u nás zájazd 14. 7. na termín 25. 7.," povedala nám vedúca pobočky Beatrix Poláčková. "Išlo o zájazd v režime Last minute. Stalo sa, že boli naraz vybavené kladne dve požiadavky, ktoré nemohli byť realizované naraz z dôvodu nedostatku kapacity. Išlo o posledné tri miesta a my sme napriek snahe už nedokázali splniť požiadavku podľa zmluvy. Na základe toho sme trojicu klientov oslovili s tým, že im vieme ponúknuť náhradnú destináciu v tej istej krajine, v tom istom termíne, s tými istými objednanými službami. Vyšlo by ich to dokonca lacnejšie ako pôvodný zájazd. Oni však túto zmenu neakceptovali. Mohli ísť aj na ostrov Elba, ale v ďalšom termíne o dva týždne neskôr. Nás to veľmi mrzí, ide o prvý prípad v tejto sezóne."
Boli sme zvedaví, podľa akého kľúča v CK rozhodli o tom, že budú pred trojicou Košičanov uprednostnení iní uchádzači o zájazd na Elbu.
"Boli poslední, kto sa hlásil na spomínaný zájazd a my nie sme prepojení on-line s centrálou, odkiaľ pýtame informácie o voľných miestach. Najprv nám potvrdili, že voľné miesta ešte sú, potom sme sa dozvedeli opak," uviedla B. Poláčková.
Či sú pri takýchto postupoch cestovky nejako sankcionovateľné, sme sa opýtali generálneho sekretára Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Stanislava Macka. "Ak sa prebukuje hotel, povinnosť cestovky je jasná. Musí zabezpečiť náhradné ubytovanie minimálne takej kategórie, v akej mali byť dovolenkári ubytovaní," reagoval na otázku S. Macko. "Tu však išlo o ubytovanie v stanoch a tak ide o dosť ošemetný prípad. Tým ale nechcem ochraňovať cestovku, lebo tá urobila evidentne chybu. To, že niekto nemá prepojenie on-line, ho neospravedlňuje."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári