betónová džungľa. Pýši sa aj vodnými plochami - Hornádom a jazerom, ktoré poskytujú možnosti oddychu a relaxu. Čo však Jazerčania môžu ostatným Košičanom závidieť, je komplexné obchodné centrum, kde by mohli kúpiť všetko pod jednou strechou. I preto keď sa pred rokmi postavila Jednota, mali z nej Jazerčania radosť. Konečne aspoň jeden obchod, kde nemusia ísť chlieb kúpiť do jednej predajne, zeleninu do druhej a mäso do tretej. Radosť bola predčasná, pretože po asi roku a pol Jednota prestala fungovať a obrovský komplex doteraz zíva prázdnotou. Medzeru síce čiastočne vyplnila Billa, čo je fajn, no na tak veľké sídlisko je to málo.
Pred pár dňami spomínanú mestskú časť oslovila spoločnosť Lidl, ktorá sa rozhodla, že by práve na Sídlisku nad jazerom mohla investovať. K jej už existujúcim prevádzkam v meste by teda mohla pribudnúť ďalšia na "Jazere." Spoločnosť ústami konateľa v krátkosti predstavila, že od poslancov tamojšieho miestneho zastupiteľstva potrebuje súhlas k zmene územného plánu z priemyselnej zóny na zónu občianskej vybavenosti. Nedočkala sa ho. Na "Jazere" totiž od začiatku volebného obdobia platí, že prevahu má koalícia, a ak ona na niečo povie "NIE", tak to bude platiť, aj keby krúpy z oblohy padali.
Niektorí poslanci v zamietavom stanovisku arumentovali, že na Slaneckej ceste je už teraz zlá situácia, a ak pribudnú ďalšie vozidlá, bude to katastrofa. Iní tvrdili, že do Lidla sa budú dovážať lacné tovary napríklad z Poľska a naši, slovenskí pestovatelia zeleniny skrachujú. Argument, že spoločnosť postaví svoj market niekde inde a slovenská ekonomika kvôli tomu neskrachuje, poslancov nezaujímal. Ba ani to, že na sídlisku žijú ľudia, z ktorých mnohí majú hlboko do vrecka a šanca nakúpiť lacnejšie by im prišla vhod. Lidl teda nebude a oni budú musieť za lacným nákupom cestovať do inej metskej časti. A to všetko iba preto, že u niektorých poslancov zavážili osobné záujmy nad záujmami občana. Schovávanie sa za prepchaté cesty je obyčajný alibizmus. Veď poslanci sú na to, aby aj pre taký prípad našli riešenie...
Košice sa stávajú pre investorom stále lákavejším mestom. Hlavne veľké obchodné komplexy pribúdajú skoro ako huby po daždi. Z pohľadu konkurencieschopnosti je to veľké pozitívum, zákazník má možnosť vybrať si, kde a čo chce nakúpiť. To by platilo aj v prípade Lidla. Pokiaľ by sa ujal, bolo by to dobré, pokiaľ by v ňom bolo prázdno, je to chyba obchodníka. Nedať však šancu investovať, a hlavne nedať možnosť občanom, aby si miesto nákupu slobodne vybrali, to nabáda k zamysleniu...
Alžbeta LINHARDOVÁ
Autor: Fikcia
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári