automobilový a stavebný priemeysel v Európe. Takisto by košické oceliarne mala posunúť do kategórie výrobcov plochých výrobkov s presnou povrchovou kvalitou a vyššou pridanou hodnotou. Šéfovia U. S. Steelu zároveň počítajú s tým, že do roku 2008 bude Slovensko najväčším výrobcom automobilov na obyvateľa a produkcia áut vzrastie v roku 2010 z terajších 300-tisíc na jeden milión kusov ročne.
"Už oznámené príchody automobiliek na Slovensko ako aj všetci výrobcovia automobilov v okolitých krajinách sú pre nás dostatočnou základňou nových odberateľov výrobkov z našej novej linky. Budeme mať v prevádzke zariadenie svetovej triedy, kde aplikujme všetko know-how a skúsenosti, ktoré máme z USA. Máme síce už predbežné nejaké dohody s výrobcami automobilov, no zatiaľ nie sú pre také kvalitné produkty, keďže v takej kvalite zatiaľ nevyrábame. Pevne však veríme, že na základe technológie sa nám podarí podpísať dohody so súčasnými zákazníkmi alebo aj novými automobilkami," povedal nám šéf košickej fabriky David H. Lohr.
Šéf košického U. S. Steelu nevylúčil, že budúcimi odberateľmi vonkajších automobilových plechov by mali byť popredné európske a ázijské automobilky vrátane slovenských pobočiek automobiliek PSA Peugeot Citroen a Hyundai-KIA.
Autor: jsv
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári