košickom hypermarkete Tesco. Osudným sa mu stalo, keď po výjazde od nákupného centra vrazilo do jeho Škody 120 iné vozidlo. Staručkú škodovku vyhodilo do protismeru, tam do nej plnou rýchlosťou narazila strieborná Škoda Superb. Tragédiu pri ktorej vyhasol mladý život, pripomína dnes veniec s červenými kvetmi na jednom zo stĺpov verejného osvetlenia.
Nehôd so smrteľným koncom, ale aj takých, pri ktorých boli zranení chodci, sa pri hypermarkete stalo už niekoľko desiatok. Podľa našich informácií sa údajne kompetentní rozhodli vyriešiť problém osadením semaforov. "Hovoril som s dopravnými policajtami a oni to spomenuli ako jedno z riešení," povedal nám na margo "križovatky smrti" člen predstavenstva Dopravného podniku mesta Košice, a.s., Pavel Titl. "Podľa mňa by to bolo vhodné, lebo podľa rozborov za posledných desať rokov nedošlo na svetelne riadených križovatkách k žiadnej smrteľnej nehode. Bolo by to určite ideálne, lebo pri tých obrovských škodách na majetku, životoch a zdraví ľudí, ku ktorým dochádza na spomínanej križovatke, sú náklady jedného milióna za semafor zanedbateľné. Nehovoriac o tom, že realizácia projektu by trvala možno mesiac."
Cesty, dohľad a správu nad cestami v meste má na starosti Správa komunikácií Košice (SKK). Riaditeľ podniku Václav Kohoutek má však na projekt semafory iný názor. "Po dohode s políciou sme sa rozhodli, že predĺžime v tejto problematickej oblasti betónový zátaras deliaci cestu, umiestnili sme po oboch stranách dopravné značky - stopky - a tiež sme tam dali namaľovať optické spomaľovače. Po nejakom čase vyhodnotíme, aký to malo efekt," uviedol riaditeľ SKK. "O tom, že by sme tam osadili semafory, zatiaľ neuvažujeme. A to z dvoch dôvodov. Technicky by to nemalo žiadny význam a po druhé, veľa by to stálo."
Podľa V. Kohoutka by žiadny problém nebol, keby vodiči jazdiaci po Hlinkovej smerom na Ťahanovce, Furču či opačne aj stokilometrovou rýchlosťou doržiavali predpísanú šesťdesiatku. P. Titl oponuje, že problém križovatky treba riešiť komplexne. Už krátko po sfunkčnení ciest pri hypermarkete sa vodiči sťažovali (a stále sťažujú) na zle urobený výjazd od obchodného centra na hlavnú cestu, chodcom zas leží v žalúdku podchod, ktorým by sa mali bezpečne dostať na druhú stranu cesty. Podchod je totiž zle osvetlený a umiestnený veľmi ďaleko od autobusových zastávok či hypermarketu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári