sú tak zastaralé a opotrebované, že DPMK musí na väčšine úsekov znižovať rýchlosť. Aj napriek tomu sa však stáva, že vodič ju trocha prekročí a električka sa vykoľají. Ísť však zo železničnej stanice do oblúka desiatkou a ešte v miernom stúpaní, to už chce naozaj kumšt. Mementom by mal byť stúpajúci počet vykoľajení, alebo sa kompetentní zobudia až keď bude neskoro? A svedectvo doby v metropole východu hovorí v súvislosti s električkovou dopravou jasnou rečou. Pamätníci si určite spomenú na koniec októbra 1978, keď došlo k najvážnejšej električkovej nehode v rámci bývalého Československa. Výsledok havárie bol otrasný. Deväť mŕtvych, desať ťažko a osemdesiat ľahko zranených ľudí.
Vyhovárať sa na peniaze je najjednoduchšie. Ľudia, ktorí za dopravu zodpovedajú, by si mali dupnúť a žiadať mesto či štát o peniaze. Nemôžeme sa predsa donekonečna spoliehať na to, že už dávno sme tu žiadnu spúšť v súvislosti s nehodou električky nemali. Ak sa električka vykoľají a zdemoluje nejaké auto, je to ešte ako - tak v poriadku, až zahynú ľudia, zodpovednosť nebude chcieť niesť nikto. Problémov je viac než dosť, počnúc koľajnicami, často štrajkujúcimi výhybkami a končiac koľajovými priechodmi pre autá. Doteraz bol stav koľajníc dobre stráženým tajomstvom, až nehody ukazujú, čo sa v skutočnosti deje. Doprava je však vecou verejnou, preto musí byť aj bezpečnosť verejnosti stopercentná.
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári