Korzár logo Korzár Košice

Mesto opäť vyzýva na záchranu železničky v Čermeli

Košice - Bola vybudovaná v rokoch 1955-1956, slúžila pri výchove mladých železničiarov a na rekreačné účely, najlepší členovia už zaniknutej

pionierskej organizácie pri nej za socializmu "slúžili" cez prázdniny ako výpravcovia, predavači alebo sprievodcovia. Dnes je ďalšia budúcnosť Detskej (predtým pionierskej) železničky v Čermeľskej doline, ktorá oslávila päťdesiatku, neistá, jej činnosť priam ohrozená. Vedenie mesta sa preto rozhodlo opakovane vyzvať Košičanov, aby prispeli na záchranu tohto unikátu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Výnosy zo sezónnej prevádzky detskej železnice ani z časti nepokrývajú náklady na údržbu, prevádzku dopravnej cesty a historických dráhových vozidiel, pričom cena lístka nebola zvýšená od roku 1999," informovala nás hovorkyňa Magistrátu mesta Košice (MMK) zuzana Bobríková. "Do roku 2002 sa na prevádzkovej strate podieľali rovnomerne Železnice SR, Železničná spoločnosť a.s. a mesto. Od roku 2003 celé prevádzkové náklady vo výške cca 1,9 milióna Sk musí znášať mesto a Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) a.s. Táto situácia je však pre zachovanie tejto výnimočnej atrakcie pre Košice z finančného hľadiska neúnosná. Pre zabezpečenie prevádzky na obdobie ďalších 8-10 rokov sú potrebné investičné prostriedky vo výške cca 2,5 milióna Sk. Na obnovu koľajového zvršku a cca 3,5 milióna Sk na generálnu opravu parnej lokomotívy Katka, ktorá má už viac ako 120 rokov."

SkryťVypnúť reklamu

Železnička po vzniku SR v roku 1993 a odčlenení dopravných činností od ŽSR bola remíza v Čermeli a historické vozidlá vložené 1. 1. 2002 do majetku Železničnej spoločnosti a.s. Dopravná cesta a vrátane dopravných zariadení ostala v správe ŽSR. Tie prevádzkujú dráhu, Železničná spoločnosť a.s. osobnú dopravu na dráhe a z poverenia mesta má na starosti údržbu trate, tarifné a prepravné úkony DPMK.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 515
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 825
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 635
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 787
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 339
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 443
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 743
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu