pionierskej organizácie pri nej za socializmu "slúžili" cez prázdniny ako výpravcovia, predavači alebo sprievodcovia. Dnes je ďalšia budúcnosť Detskej (predtým pionierskej) železničky v Čermeľskej doline, ktorá oslávila päťdesiatku, neistá, jej činnosť priam ohrozená. Vedenie mesta sa preto rozhodlo opakovane vyzvať Košičanov, aby prispeli na záchranu tohto unikátu.
"Výnosy zo sezónnej prevádzky detskej železnice ani z časti nepokrývajú náklady na údržbu, prevádzku dopravnej cesty a historických dráhových vozidiel, pričom cena lístka nebola zvýšená od roku 1999," informovala nás hovorkyňa Magistrátu mesta Košice (MMK) zuzana Bobríková. "Do roku 2002 sa na prevádzkovej strate podieľali rovnomerne Železnice SR, Železničná spoločnosť a.s. a mesto. Od roku 2003 celé prevádzkové náklady vo výške cca 1,9 milióna Sk musí znášať mesto a Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) a.s. Táto situácia je však pre zachovanie tejto výnimočnej atrakcie pre Košice z finančného hľadiska neúnosná. Pre zabezpečenie prevádzky na obdobie ďalších 8-10 rokov sú potrebné investičné prostriedky vo výške cca 2,5 milióna Sk. Na obnovu koľajového zvršku a cca 3,5 milióna Sk na generálnu opravu parnej lokomotívy Katka, ktorá má už viac ako 120 rokov."
Železnička po vzniku SR v roku 1993 a odčlenení dopravných činností od ŽSR bola remíza v Čermeli a historické vozidlá vložené 1. 1. 2002 do majetku Železničnej spoločnosti a.s. Dopravná cesta a vrátane dopravných zariadení ostala v správe ŽSR. Tie prevádzkujú dráhu, Železničná spoločnosť a.s. osobnú dopravu na dráhe a z poverenia mesta má na starosti údržbu trate, tarifné a prepravné úkony DPMK.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári