Jazerom do centra mesta. Pred svetelnou signalizáciou si pravidelne vystoja dlhé kolóny, kým ich semafor posunie o kúsok dopredu. Takáto situácia potrvá minimálne do októbra, kedy má byť stavba hotová. Rekonštrukcia sa robí za plnej prevádzky, čo prirodzene komplikuje život motoristom, ale všetko, čo sa robí, je v ich prospech a nezostáva iné, ako rátať s možným zdržaním. Až keď sa dokončia všetky práce v rámci druhej etapy, potom sa doprava presmeruje na novovybudované úseky a mostný objekt.
Hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík nám povedal, že podľa súčasného stavu je dodržanie zmluvného termínu reálne a zhotoviteľ postupuje v zmysle harmonogramu. Problémy nie sú ani s finančným zabezpečením. Okrem čiastkových obmedzení dopravy k jej definitívnemu presmerovaniu dôjde až po sprejazdnení celej križovatky. Súčasťou tejto stavby nie je rozšírenie jazdných pruhov a vybudovanie tunela pod železničným mostom na Palackého ulici. Kto a kedy vyrieši tento veľmi dôležitý úsek cesty, ktorý vytvára tzv. lievik, a teda spomaľuje dopravu, sa zatiaľ NDS nevyjadruje.
Nezávisle na tom sú už v plnom prúde prípravy na začatie tretej etapy. "Všetko smerujeme k tomu, aby sme finančné náročnú investíciu spustili ešte v závere tohto roka. Prostriedky na majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov a budov máme k dispozícii a aj prísľub od mesta na náhradné bývanie pre rodiny, ktoré sa budú musieť vysťahovať. Reálne je aj finančné krytie na budúci i nasledujúci rok. Celková hodnota diela predstavuje viac než miliardu korún. Stavba má byť hotová za tri roky," potvrdil nám vedúci odboru investičnej výstavby Slovenskej správy ciest Ing. Roman Šplíchal.
Vzhľadom na priestorové možnosti a najmä výhľadovú intenzitu dopravy nie je možné riešiť zvýšenie priepustnosti križovatky výstavbou potrebného počtu pruhov, ale výstavbou mimoúrovňovej križovatky. Tretia etapa nadviaže na prvú a druhú. Ráta sa s piatimi mostnými objektmi. Rekonštruovať sa bude úsek od križovatky Prešovská-Stará prešovská cesta s prepojením na štvorpruh, teda kompletne sa bude prerábať Prešovská až po križovatku a upravovať sa bude aj Sečovská cesta smerom na Michalovce na štvorprúdovku. Súčasťou bude aj mimoúrovňový výjazd z Vyšného Opátskeho do centra mesta a ďalšie vyvolané investície, ako sú oporné múry, protihlukové steny či prekládky sietí.
Všetky práce bude investor koordinovať tak, aby obmedzenia mali minimálny dopad na dopravu a prístupnosť bola zabezpečená všade. Stavať sa bude opäť za plnej prevádzky. Minimálne tri roky to bude ešte stavenisko. Po dokončení druhej etapy by sa opäť mala priepustnosť križovatky zvýšiť. Najzaťaženejší dopravný uzol v meste sa však definitívne odťaží až po kompletnom zhotovení stavby.
Autor: pod
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári