prerazil zábradlie a zostal visieť nad cestou do starého koryta Hornádu, pričom takmer zdemoloval osobné motorové vozidlo. Aj keď sa v tom čase vo vozňoch nachádzalo veľa ľudí, nikomu sa našťastie nič nestalo.
"Stalo sa to v rannej špičke a linka č. 3 bola z polovice zaplnená. Pri vykoľajení bolo poškodené aj osobné auto Opel Corsa, preto sme volali políciu. Samotnú nehodu bude vyšetrovať dopravný podnik. Škoda, ani zavinenie nehody, nie sú zatiaľ známe," povedala nám dopravná dispečerka DPMK Helena Gergelyová.
Podľa technického riaditeľa DPMK Ing. Juraja Krempaského v oblúku, kde došlo k vykoľajeniu električky, je obmedzená prevádzková rýchlosť na desať kilometrov za hodinu. "Koľajnice sú tam vzhľadom na vek a prevádzku značne opotrebované. Pred mesiacom došlo v tomto úseku taktiež k vykoľajeniu električky, pričom sme následne rýchlosť v úseku obmedzili z dvadsať na desať km/h. Jednotlivé linky tam musia chodiť pomaly, aby sme dbali na bezpečnosť pasažierov," vysvetľuje technický riaditeľ DPMK a dodáva, že pri včerajšej nehode pravdepodobne zlyhal ľudský faktor. "Vyzerá to tak, pravdaže viac nám povie analýza. Zrejme však vodič prekročil povolenú rýchlosť a električka sa vykoľajila. Rýchlosť je znížená aj s rezervou, to znamená, že aj keby išiel dvadsiatkou, nemá problém oblúkom prejsť. Ak by však išiel predpísanou rýchlosťou, k vykoľajeniu by iste nedošlo. Na vozidle veľká škoda nevznikla, opravu urobíme v depe."
Šofér električky sa pre televíziu Markíza vyjadril, že išiel pomaly a chyba bude v zlom technickom stave úseku. "Po prejdení zákruty som pridal a v tom som zbadal, že zadný vozeň vyšiel z koľají. Po zabrzdení vozeň prešiel na opačnú stranu a prerazil zábradlie."
J. Krempaský konštatuje, že ešte v tomto roku by malo dôjsť k výmene starého koľajiska, aby nedochádzalo k podobným udalostiam. "V investičnom pláne máme pre tento rok vyčlenené peniaze na rekonštrukciu koľajiska v tomto úseku, ktorá si vyžiada náklady vo výške cca 5 miliónov korún. Už v týchto dňoch však urobíme opravu predmetného asi dvojmetrového úseku, kde doslo v krátkom čase k vykoľajeniam," hovorí technický riaditeľ DPMK.
Po odstránení následkov nehody a odstránení "previsajúcej" električky nad korytom DPMK odskúšal koľaje. "Úsekom prešlo viacero električiek, aby sme si boli istí, že nie je problém bezpečne prejsť. Vodiči budú opätovne poučení, že musia chodiť pomaly," uzavrel J. Krempaský.
Počas nehody zabezpečil v rámci výluky DPMK náhradnú autobusovú dopravu. Výluka skončili po dvoch hodinách od nehody.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári