hodinách a v čase popoludňajšej "špičky", prostriedky MHD doslova praskajú vo švíkoch. Preto sa poslanci miestneho zastupiteľstva (MiZ) za stranu SMER-SD rozhodli zorganizovať petičnú akciu za zavedenie trolejbusovej dopravy na sídlisku, čo by, podľa ich názoru, spomínaný problém vyriešilo k všeobecnej spokojnosti. Pohár trpezlivosti Ťahanovčanov pretiekol aj po informácii uverejnenej nedávno v našom denníku, že Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) plánuje zaviesť trolejbuspovú dopravu na trati od Námestia maratóna mieru cez Terasu. Pritom, po Triede SNP premávajú nielen autobusy, ale aj električky, takže trolejbusy bay asi boli prinajmenšom luxusom.
"Petičným miestom bude priestor pred obchodným centrom Mila, akcia začne dnes o tretej popoludní," povedal nám Miloš Ihnát (SMER-SD) poslanec MiZ. "Podľa mojich dostupných informácií, projekt dopravy zahŕňajúci aj naše sídlisko jestvuje, len malo ísť o zavedenie električkovej dopravy. Bol vypracovaný asi v rokoch 1976 až 1978."
Zlá situácia s dopravou na sídlisku trápi aj starostu MČ Cyrila Betuša. Veľakrát rokoval s vedením DPMK, zatiaľ však neúspešne.
"Do riešenia predmetnej situácie boli zapojení už vlani aj poslanci MiZ našej mestskej časti prostredníctvom listu starostu tak, aby v poslaneckých kluboch pred prijatím Rozpočtu mesta Košice bola začlenená aj príslušná finančná čiastka potrebná na zrealizovanie uvedeného zámeru," uviedol C. Betuš. "Projekt však kvôli vysokým investičným nákladom zrealizovaný nebol."
Čo bráni, okrem peňazí, zavedeniu trolejbusovej dopravy na Ťahanovciach sme sa opýtali dopravného námestníka DPMK Štefana Dutka (na snímke).
"V prvom rade treba povedať, že avízovaný projekt realizácie trolejbusových liniek z námestia maratóna cez Terasu, bol zamietnutý. A čo sa týka sídliska Ťahanovce, za najväčší problém považujeme to, že sídlisko má iba jeden vstup," zareagoval na našu otázku Š. Dutko. "Ak by došlo k výpadku elektrického prúdu a trolejbus zastal v tomto kritickom bode, došlo by k dopravnej zápche."
Nespokojní Ťahanovčania to však považujú za plané výhovorky a tvrdia, že časť peňazí na zrealizovanie už jestvujúceho projektu zavedenia električkovej trate, ale v trolejbusovej obmene by sa dali získať pravdepodobne aj z fondov Európskej únie. Natíska sa aj ďalšie riešenie. Podľa našich informácií, niektorí ľudia z vedenia DPMK sa zamýšľajú nad projektom zavedenia dopravných prostriedkov, ktoré sa osvedčili v zahraničí. Malo by ísť o vozidlá, ktoré dokážu prejsť istý úsek cesty ako autobus a pretože majú aj elektrický motor, ďalšiu časť trasy, ako trolejbus. K uskutočneniu tohto zámeru by však nemalo dôjsť skôr ako v roku 2007.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári