Korzár logo Korzár Košice

DPMK priznal, že sčasti chyboval

Košice - Zavedenie čipových kariet sprevádzali obrovské rady v predpredajných miestach Dopravného podniku. Nedostatok techniky, ako aj obmedzený

počet miest určených na personifikáciu či dobitie karty znamenal nervozitu ľudí. Člen predstavenstva DPMK Pavel Titl tvrdí: "Nie je pravda, že by DPMK situáciu nezvládol. To, že sme nemali väčšie množstvo techniky, je dôsledkom konania bývalého vedenia. Viete, ak chceme niečo kúpiť, musíme urobiť verejné obstarávanie a to proces predlžuje. Súčasné vedenie len nadviazalo na prácu toho predchádzajúceho," myslí si P. Titl.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravný riaditeľ DPMK Štefan Dutko, ktorý bol členom aj bývalého vedenia podniku, však situáciu vidí ináč: "Bola vypísaná súťaž, ktorá predpokladala predaj čipových kariet v rozsahu 50- až 60-tisíc kusov. Charakterizovali sme, že sa tak má stať v horizonte štyroch mesiacov a na šiestich miestach. Preto sme to tak realizovali. Teraz sme kúpili ďalšie dva personalizačné zariadenia, jedno už funguje na stanici, ďalšie bude v Šaci. Priznám sa, v tomto smere sme pochybili a neuvažovali sme so samostatnosťou Šace."

SkryťVypnúť reklamu

Poslanec mestského zastupiteľstva Boris Farkašovský sa nedávno vyjadril, že za vzniknutú situáciu by mala byť vyvodená v DPMK personálna zodpovednosť. Primátor Trebuľa má pocit, že Dopravný podnik situáciu nezvládol. "Toto nie sú tvrdenia, ktoré by charakterizovali skutočný stav. Ľudia mali možnosť prísť si kartu vybaviť, mali dosť času. Problém teraz je, že si každý kartu dobíja v jednom čase, čím vzniká pretlak. Ak by ľudia cestovali niekoľko dní na lístky a dobili kartu každý od individuálneho dátumu, postupne by sa to premiešalo," myslí si P. Titl a na tvrdenie, že predsa cestovanie na predplatený kredit je predsa lacnejšie, odvetil: "Je to síce pravda, ale koľko ľudia ušetria. Ak stoja v rade tri hodiny, určite strácajú viac. Pre mňa je niekedy hodina aj tisíc korún."

SkryťVypnúť reklamu

Š. Dutko k tomu dodáva: "Keď sa začali tvoriť rady, tak do DPMK prišiel námestník primátora Eugen Čuňo, ktorý si dal situáciu vysvetliť. Následne si autonómne prešiel pracoviská a vyjadril sa, že naši pracovníci to zvládajú. Čo sa týka padania hláv, nebudem sa tomu venovať, mne to neprináleží."

Prečo teda nemá DPMK dostatok prístrojov určených na vybavovanie a dobíjanie kariet? "Nik nie je neomylný a ľudia nadávali, to je pravda. Od začiatku sa neuvažovalo o viacerých personifikačných miestach, pretože tie, ktoré sme otvorili, mali za vyše štyri mesiace nápor zvládnuť. Samozrejme, hovoríme o teórii, prax ukázala niečo iné. My sme v priebehu tohto obdobia riešili situáciu tak, že sme požiadali o pomoc stanicu a vo februári sme začali rokovanie s U. S. Steel, aby nám vyšli v ústrety. Obe organizácie nám ponúkli priestory, len časovo sa to nezvládlo. Na železnici sme začali robiť a v U. S. Steele je to na spadnutie. Čakáme len na podpis nájomnej zmluvy. Chceli sme zmierniť nervozitu, ale podotýkam, že na území mesta ani pre budúcnosť nepočítame s väčším množstvom personalizačných miest," vraví Š. Dutko.

SkryťVypnúť reklamu

Keď vydávala karty SAD, miesta na personifikáciu a dobíjanie oddelila...

"Keď sa začali tvoriť rady, tak sme takýto režim vyskúšali a neosvedčil sa. Ľudia sa navzájom miešali a boli zbytočne nervózni. Bola to dobrá myšlienka, ale v praxi sa ju nepodarilo presadiť. Nechali sme to teda tak."

Dobíjacích miest je málo, veď kupóny sa dali kúpiť v každom stánku. Toto je krok vzad, čo ľudia vnímajú negatívne. "Košice zaspali dobu, takmer všade už funguje časová a prestupná. Len my sme skostnatelí, máme zastarané strojčeky nezabezpečené proti zneužívaniu. Takže aj tlakom verejnosti sme prešli na tento systém. Obmedzili sme komfort ľudí a, žiaľ, v každom stánku kartu nedobijú. V Bratislave majú jedenásť dobíjacích miest, u nás ich máme deväť, ak vyzbrojíme U. S. Steel, bude ich desať. Rozhodol som sa, že na Maratóne mieru pri Jumbo centre v priebehu budúceho mesiaca otvoríme dobíjacie miesto. Ak sa dohodneme s partnermi, tak je možné, že vznikne miesto aj na Mieri. Potom uvidíme," vraví dopravný riaditeľ DPMK.

Na otázku, prečo si ľudia nemôžu kredit dobiť cez bankomat či internet, odpovedá: "Tu nejde o to, že by sme to nechceli. Keď to takto bude možné, nerobí mi to problém. Rozprával som s predstaviteľmi Tatrabanky, údajne to možné bude, ale je potrebné upraviť softvér."

Otváracie hodiny stánkov DPMK pripomínajú chaos, ktorý metie ľudí. "Chceli sme, aby sa dobitie kariet presunulo do poobedňajších hodín. Je pravda, že každý stánok je otvorený ináč, zatvárame ich s polhodinovým posunom vzhľadom na technické problémy. My totiž musíme tržbu odviesť. Všetky budú otvorené celý týždeň a stanica aj počas víkendu. Ľudia by si mali vytypovať svoj stánok, zistiť otváracie hodiny a som presvedčený, že sa situácia upokojí. Postupne zavedieme novú prestupnú časovú tarifu, ktorá zvýši opodstatnenosť projektu. Ešte v tomto roku, ak budú peniaze, vypíšeme verejnú súťaž a začiatkom budúceho roka by mala byť časová tarifa zavedená."

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 34 034
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 704
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 420
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 362
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 045
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 624
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 506
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 278
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 450
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 445
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 859
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 773
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 900
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 519
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 905
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 038
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 450
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 445
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 859
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 773
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 900
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 519
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 905
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 038
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu