premávali dve električky linky č. 6, jedna smerovala z Terasy do mesta, druhá mala ísť zase z mesta na Terasu. Pri vzájomnom sa míňaní električiek došlo k ich vykoľajeniu a následnej nehode. Nadôvažok do električky smerujúcej na Terasu narazila tiahlom aj práve prichádzajúca "R-ka".
Po nehode nastali polemiky, ako k nej mohlo dôjsť. Podľa dopravného riaditeľa DPMK Štefana Dutka haváriu električiek zapričinil ľudský činiteľ.
"Prebehlo vyšetrovanie nehody a dnes už je jasné, že na vine bol vodič. Výhybka nebola v správnej polohe a vodič si neoveril, či má správne postavenú dopravnú cestu. Myslel, že je všetko v poriadku, ale nebolo," vysvetľuje Š. Dutko a dodáva, že vodič sa bránil tým, že tlačidlo na prepnutie výhybky v kabíne stlačil.
"To je síce možné, ale mal sa presvedčiť, či je všetko v poriadku. Na výhybke nebola zistená žiadna chyba, avšak následne sme na nej uskutočnili technickú opravu. Vodiča sme stiahli a už električku neriadi. Bol presunutý na inú prácu v podniku."
Vodička spomínanej R-ky Katarína Demjanová, ktorá do električiek narazila, po nehode povedala: "Denne sa opravujú výhybky v celom meste, niekedy aj trikrát. Vždy, keď problém nahlásime, okamžite sa snažia dať veci do poriadku. Nechápem však, prečo to tak často vypadáva. Nastane problém, výhybka nedoklapne a nastane nehoda. Príčinu tejto síce neviem, ale môže to byť výhybkou. Mám strach nielen o seba, ale aj o cestujúcich."
Preto sme sa Š. Dutka opýtali, či je stav výhybiek v meste skutočne taký zlý.
"Je pravda, že sa výhybky často kazia, pretože ich technický stav je adekvátny celému koľajovému zvršku na území mesta. Musím priznať, že sme na hrane, aby sme zabezpečili bezpečnú premávku. Naši výhybkári majú nepretržitú pohotovosť, snažíme sa niektoré časti výhybiek meniť, ale všetko je o peniazoch."
Podľa dopravného riaditeľa DPMK je potrebné do koľajovej cesty investovať, robiť niečo s výhybkami.
"Sú určité úseky, výhybky, oblúky, ktoré treba zrekonštruovať. Zatiaľ ich údržbu zvládame tak-tak. Práve v týchto dňoch začala prehliadka tratí a výhybiek, ktorá potrvá dva týždne. Prejdeme si celú trať, premeráme parametre a urobíme vyhodnocovaciu správu o stave zvršku. Potom uvidíme, kde je potrebné najskôr zasiahnuť."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári