parkovísk i zariadení na ich obsluhu, sa včera zaoberali členovia mestskej rady.
"Parkovaciu službu v roku 2004 zabezpečovala parkovacia zložka Mestskej polície ôsmimi pracovníkmi s nákladom 3 milióny 386-tisíc korún. Príjem parkovného bol 26 miliónov 286-tisíc korún, čistý príjem bol 22 miliónov 900-tisíc korún. Takýto stav s menšími rozdielmi pretrváva už niekoľko rokov, takže zvýšenie príjmu z parkovného je prakticky možné len v prípade zmeny systému - vylepšením vybavenia, to znamená novými investíciami," vysvetlil súčasný stav v správe pre poslancov riaditeľ magistrátu Ing. Ondrej Bernát.
Mesto by potrebovalo zakúpiť a osadiť šesť rampových systémov, 30 až 40 nových automatov, jedno odťahové vozidlo a nové technológie - počítače, siete, kamery. Stálo by to cca 31 miliónov korún, ktoré mesto nemá. V dôvodovej správe magistrátu sa uvádza, že v Košiciach je možné zvýšiť ročný príjem z parkovného až o sto percent, to znamená na cca 50 miliónov korún. Pritom súčasný výber z parkovného predstavuje cca 30 percent z kapacity, no skutočné obsadenie parkovísk (bez platenia) je podstatne vyššie.
Ak by parkovanie zostalo v rukách Mestskej polície, poslanci by mali vyčleniť požadovanú sumu v rozpočte postupne v priebehu niekoľkých rokov. Magistrát taakýto postup považuje za neefektívny. Investovať v krátkom čase by mesto mohlo, ak by si vzalo úver s desaťročnou splatnosťou a splácalo by po cca 4 milióny ročne. "V prípade strategického partnera, ktorý by vzišiel z verejno-obchodnej súťaže je možno investíciu zrealizovať už v priebhu tohto roku, pričom s nárastom príjmov z výberu parkovného je možné počítať už od roku 2006."
Na základe orientačných výpočtov magistrát tvrdí, že aj po odpočítaní nákladov na prvotné investície, ďalšiu postupnú obnovu automatov, ako aj realizáciu rampových a navigačných systémov je predpoklad, že finančná čiastka, ktorá zostane v meste bude približne rovnaká ako je príjem v roku 2004. Percentuálny príjem, ktorý obdrží firma by mal byť čo najnižší a bude predmetom verejného tendra.
"Poslanci požadovali presné a jasné zadefinovanie podmienok súťaže. Keď ich na aprílovom zastupiteľstve schvália, hneď v máji vypíše mesto verejno-obchodnú súťaž na doriešenie celého parkovacieho systému v meste s tým, že jednou z podmienok bude aj schopnosť vybudovať garážový dom, to znamená preukázať dostatočnú solventnosť na potrebné investície v meste. Ide nám o to, aby sa našiel silný investor, ktorý má skúseností s parkovacími systémami a bude nielen vyberať parkovné, ale aj investovať do skvalitnenia parkovného. Myslím, že súťaž v meste Košice bude dostatočne príťažlivou pre mnohých vážnych investorov," povedal primátor Zdenko Trebuľa po skončení mestskej rady.
Konečné slovo budú mať poslanci mestského zastupiteľstva, tí budú koncom apríla rozhodovať o tom, či parkoviská zostanú v kompetencii mesta a ak sa rozhodnú hľadať investora, budú schvaľovať podmienky tendra, ich zástupcovia budú sedieť vo výberovej komisii a dbať na to, aby si mesto našlo partnera, na ktorom neprerobí.
Ako je to dnes:
počet parkovacích miest 3 830
z toho uzavreté parkoviská 360
líniové parkoviská 3 470
príjem z parkovného (2004) 26,286 mil. Sk
náklady Mestskej polície 3,386 mil. Sk
obsaditeľnosť parkovísk(zaplatených) cca 30 percent
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári