Zvíťazil návrh bratislavského architekta Igora Mazúcha, ktorý získal aj honorár vo výške 300-tisíc korún od vyhlasovateľa súťaže.
Ako nás informoval sekretár architektonicko-urbanistickej súťaže na návrh polyfunkčného objektu Ing. arch. Martin Jerguš, odborná porota hlasovaním rozhodla o víťazovi i rozdelení ďalších cien a odmien. "V stanovenej lehote bolo odovzdaných 13 návrhov, s ktorými sa porota oboznámila a nechali ich k dispozícií jednotlivým expertom a členom na individuálne štúdium. Do druhého kola po dlhej diskusii a hlasovaní postúpilo 6 návrhov. Víťazom sa stal návrh, ktorého autorom je Ing. arch. Mazúch," povedal arch. Jerguš s tým, že druhú cenu vo výške 180-tisíc získal Ing. arch. Viliam Kolesnáč.
Čím je charakteristický víťazný návrh? "Súťažné návrhy sa dali rozdeliť na dva druhy - buď sa architekti zamerali na architektonické stvárnenie stavby a mali slabiny pri dispozičnom riešení Auparku, alebo opačne, keď dispozícia a technické riešenie bolo spracované dobre, ale návrhu chýbala architektonická myšlienka. Víťazný návrh bol najprepracovanejší, nemal výrazné slabiny," zareagoval sekretár súťaže architekt Jerguš a dodal, že žiadny z návrhov, ani ten víťazný, nebol vyhodnotený ako úplne dokonalý. "Zmysel súťaže je aj v tom, že sa dá inšpirovať aj tými návrhami, ktoré nezvíťazili, ale priniesli zaujímavé riešenia čiastkových problémov Auparku."
Architekti museli predložiť návrh spolu s riešením dopravnej situácie, pretože rušná doprava pri hoteli Slovan sa presunie na druhú stranu, kde vznikne štvorprúdová komunikácia v smere z Palackého na Štúrovu.
Pešia zóna sa rozšíri až po vstup do Auparku a po celej jeho severnej strane, keďže pri Slovane budú premávať už iba električky. Aupark bude mať najviac dve až tri nadzemné podlažia, iba v zadnej časti v priestore bývalej pumpy by mala vyrásť cca 12 poschodová administratívna budova. Pod celou zástavbou v podzemí bude parkovisko s kapacitou 1 300 miest. Investícia spoločnosti HB Reavis Group je odhadovaná na 2 miliardy korún. Stavať by sa malo začať v polovici tohto roku, pričom výstavba potrvá dva až tri roky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári