Korzár logo Korzár Košice

Toyota predstavila na ženevskom autosalóne svoj nový model

Aygo budú vyrábať v českom KolíneJedným z vozidiel, ktoré majú svetovú premiéru na tohtoročnom ženevskom autosalóne (ten trvá až do nedele), je

Aygo budú vyrábať v českom Kolíne

Jedným z vozidiel, ktoré majú svetovú premiéru na tohtoročnom ženevskom autosalóne (ten trvá až do nedele), je kompaktný automobil Toyota Aygo. Toto malé vozidlo bolo vyvinuté v rámci spolupráce firiem Toyota, Peugeot a Citroën. Každá z týchto firiem predstavuje v Ženeve svoje nové malé vozidlo, pričom sesterskými modelmi Ayga sú modely Peugeot 107 a Citroën C1.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toyota Aygo je postavená na podvozku s pomerne veľkým rázvorom 2 340 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je dnes už klasická kľuková náprava s deformovateľným priečnym členom. Dĺžka vozidla je 3 405 mm, šírka 1 615 mm a výška 1 465 mm. Batožinový priestor má objem len 139 l, ale možno ho zväčšiť sklopením zadných sedadiel. Na pohon Ayga bude zatiaľ slúžiť len jediný motor. Ide o radový trojvalec so zdvihovým objemom jeden liter, ktorý je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu do valcov a systémom variabilného časovania ventilov VVT-i. Firma Toyota tvrdí, že ide o najľahší sériovo vyrábaný motor na svete. Motor má štyri ventily na valec a jeho najvyšší výkon je 50 kW pri 6 000 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 93 nm pri 3 600 ot/min. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky.

SkryťVypnúť reklamu

Toyota Aygo zrýchli z 0 na 100 km/h za 14,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť temer 160 km/h. Aygo má vpredu ventilované kotúčové brzdy, vzadu sú bubnové brzdy. Vozidlo je sériovo vystrojené antiblokovacím systémom a elektrickým posilňovačom riadenia. Volant možno prestavovať výškovo i pozdĺžne, pričom spolu so stĺpikom volantu sa prestavuje aj hlavný prístrojový panel. Aygo sa bude dodávať v troch úrovniach výbavy, označených T2, T3 a Sport. Základná verzia T2 je vystrojená čelnými airbagmi, zadným stieračom, vyhrievaným zadným oknom, sklopným zadným sedadlom a rádiom s prehrávačom CD. Do výbavy verzie T3 patria navyše elektricky ovládané predné bočné okná, centrálny zamykací systém s diaľkovým ovládaním, delené zadné sedadlá (v pomere 50:50), nastaviteľné zadné opierky hlavy, kvalitný audiosystém, bočné airbagy a úchyty Isofix na upevnenie detských sedačiek. Aygo Sport sa od oboch spomenutých verzií navonok odlišuje 14-palcovými kolesami z ľahkých zliatin a hmlovými svetlometmi. Táto verzia je vystrojená aj otáčkomerom. Verzie T3 a Sport môžu byť za príplatok vystrojené klimatizačným systémom. V roku 2006 sa do modelu Aygo začne montovať aj 1,4-litrový vznetový motor, vystrojený vstrekovacím systémom common rail.

SkryťVypnúť reklamu

Toyota Aygo sa bude vyrábať v závode TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobiles) v českom Kolíne. Tento závod má plánovanú ročnú kapacitu 300 000 vyrobených vozidiel, pričom na každého zo spomenutých troch výrobcov pripadne 100 000 áut. Zatiaľ nie je známe kedy sa Aygo začne predávať na slovenskom trhu.

rm

Autor: V GeSku krstili album

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 40 482
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 850
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 205
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 7 285
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 112
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 643
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 635
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 957
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 469
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 726
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 793
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 038
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 656
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 996
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 742
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 957
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 469
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 726
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 793
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 038
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 656
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 996
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 742
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu