Astru preplácame o 27 percent
Slovensko nepatrí pri porovnaní cien nových automobilov ani medzi najdrahšie ani medzi najlacnejšie krajiny Európskej únie (EÚ). Ich ceny sa však väčšinou pohybujú mierne nad priemernou hodnotou 25 krajín, hoci sú aj výnimky.
Ako vyplýva z pravidelnej správy Európskej komisie (EK), ktorá porovnáva ceny automobilov v EÚ, na Slovensku je zo všetkých krajín najdrahší obľúbený Opel Astra. Predáva sa za 15 290 eur (cena pred zdanením), čo je takmer o 27 % viac, ako je jeho priemerná cena v únii. Pre porovnanie v susednom Česku zaplatia ľudia za novú Astru 14 690 eur, ale v najlacnejšom Dánsku len 10 392 eur. V Nemecku, ktoré je inak najdrahším trhom, stojí Opel Astra 13 565 eur.
Najdrahší je na Slovensku aj Opel Corsa, ktorý stojí 9 928 eur (117,9 % priemeru). V Čechách stojí Corsa len 8 610 eur, v najlacnejšom Estónsku 8 015 eur.
Slovensko má však aj "svoje" najlacnejšie vozidlá. Mazda 2 u nás stojí 8 715 eur, čo je najmenej zo všetkých krajín (93,7 % priemernej ceny). Najviac za Mazdu 2 pýtajú vo Švédsku (10 608 eur) a Nemecku (10 509 eur). Najlacnejšie sú tiež v SR Seaty - Ibiza a Cordoba.
U väčšiny vozidiel sa však ceny na Slovensku pohybujú v rozpätí od 95 do 115 % priemernej ceny. Za najlacnejšie krajiny pre kúpu nového auta označuje správa Estónsko a Fínsko, najdrahšími sú Nemecko, Rakúsko a mimo eurozóny Británia.
Pravidelná správa EK obsahuje na vyše 200 stranách cenové tabuľky všetkých predávaných automobilov vo všetkých členských štátoch k EÚ k 1. novembru 2004. Hoci ceny vo vnútri únie sa postupne zbližujú, obyvateľom mnohých krajín sa stále oplatí kúpiť auto v zahraničí.
TASR
Autor: León zatiaľ len ako prototyp
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári