ktorého dielne už vyšli videoklipy pre Nocadeň, Gladiátor, Elán či Zuzanu Mojžišovú. Služby tohto Košičana sa po prvýkrát rozhodol využiť i pesničkár Paľo Hammel, ktorý na sklonku uplynulého týždňa pricestoval do Košíc, aby mu bol plne k dispozícii. Spoločne s klavírnym majstrom Mikim Skutom (ktorý sa postaral o všetky hudobné aranžmány Paľovho najnovšieho albumu) sa stali aktérmi nakrúcania k úvodného singlu Kreditka srdca.
"Je to skladba, ktorá sa volá rovnako ako celý album a textovo sa mi o ňu postaral Boris Filan. Ťažko sa o tom rozpráva, ozaj ju treba počuť. Vystihuje náš vek a našu súčasnú životnú polohu, ktorá by sa dala zhrnúť slovami skladby - aj keď mi je zle, aj tak mi je strašne dobre. Skladba je rovnako ako celá platňa veľmi zvláštna, milá a pohodová. Už ani neviem, ktorý album v poradí to je. Sú na ňom štyri nové veci a niekoľko starších v úplne iných aranžmánoch. Preto sa tento album mal pôvodne volať 'Odfajčené'," usmieval sa Paľo, trpezlivo vyčkávajúc, kým naňho prišiel pri nakrúcaní rad.
A ako sa cíti v polohe herca vo vlastných klipoch? "Myslím, že mám dosť nadhľadu na to, aby som sa vedel zhostiť aj takejto polohy. Navyše, ja sa nechcem chváliť, ale kedysi dávno som si i zahral dve vedľajšie roly v ozajstných filmoch."
Martin Štelbaský odkaz novej platne pochopil rovnako ako samotný interpret a zakomponoval ho i do scenáru klipu. "Bude to o starnúcom spevákovi, ktorému sa náhodou pritrafí do cesty mladé dievča. Spevák si myslí, že slečna má oňho záujem, no ona má záujem len o to, aby získala jeho podpis pre svoju babku," hovorí režisér Martin. "Hlavným vyjadrením klipu by však mala byť otázka výmeny generácií. Jedni prichádzajú, druhí odchádzajú. Takýto pocit cítim i zo spevákovho albumu. Nemusí to tak byť, ale môže to byť už aj jeho posledný album."
Nakrúcanie prebiehalo za riadneho chodu kaviarne. Každý, kto sem v inkriminovanú hodinu zavítal, sa tak stal automaticky účastníkom videoklipu, popri mladých hercoch z košického konzervatória, náhodne vybratých ľuďoch a dobrovoľníkoch, ktorí hrali v komparze. Náročnosť celej myšlienky klipu spočívala v nakrúcaní na jediný záber bez strihu. Preto sa jeden a ten istý záber opakoval zas a zas, dookola niekoľko hodín, kým sa nepodaril podľa predstáv režiséra. Paľo spieval opretý o drevený stĺp, v pozadí mu kontroval klavirista Miki. Spevák očami sleduje slečnu, ktorá si v galérii prezerá jeho portréty rozvešané po okolitých priestoroch, aby po získaní podpisu vzápätí odišla z jeho života.
Videoklip budete môcť vidieť na televíznych obrazovkách niekedy koncom marca, rozhovor s Paľom Hammelom si v Korzári prečítate už skôr.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári