opäť raz podpísala pod kvalitu cestnej siete, na ktorej sa objavili výtlky. A je ich doslova ako maku. Hoci už cestári začali diery plátať, aj napriek tomu prejsť niektorými úsekmi znamená spomenúť si na známy kinohit Tankový prápor.
"Na cestách je veľmi veľa výtlkov a bude ich ešte viac. Snažíme sa robiť opravy prevažne na hlavných ťahoch a na cestách, kde premáva mestská hromadná doprava. Zatiaľ do bočných ulíc nejdeme, lebo nami používaná technológia je pomerne pomalá. Nerobíme teda toho veľmi veľa, ale postupne sa to bude zlepšovať. Monitorujeme situáciu, očakávame však podstatný nárast výtlkov, keď sa sneh a cesty roztopia," hovorí hlavný inšpektor Komunikácií mesta Košice Ing. Václav Kohoutek.
Cestári momentálne na opravu komunikácií používajú liaty asfalt a špeciálne zmesi, ktoré umožňujú robiť vysprávky aj počas silných mrazov. "Používa sa technológia, ktorá umožňuje v určitej zime robiť. Dúfame, že sa nám čoskoro podarí otvoriť obaľovačky, kde sa bude vyrábať teplá zmes a potom sa začnú v plnej miere výtlky odstraňovať," vysvetľuje V. Kohoutek a na otázku, či nie je výtlkov priveľa odvetil, že to závisí od kvality ciest. "Ťažko porovnávať s predchádzajúcimi rokmi. Vždy na jar je ich veľa, lebo aj celá kvalita cestnej siete je zlá. Povrchy sú zastarané a potrebovali by opravu. Bolo by nutné všetko vymeniť, čo by stálo veľmi veľa peňazí, ktoré nie sú. Na opravy však zatiaľ peniaze máme, na tieto veci musíme dať. Robíme však zatiaľ len havarijné stavy."
Motoristi už mohli spozorovať cestárov pri opravách v okolí amfiteátra či na Terase. "Je pravda, že sme už opravovali Terasu, Štúrovu ulicu, Popradskú, ulicu Pri prachárni, Československej armády, Magnetizársku, Komenského a Palackého ulicu. Na Ťahanovciach sa asfaltovala Európska trieda, robili sme teda hlavné ťahy. Ide to však pomalšie a až keď sa oteplí, práce sa rozbehnú. Riešime havarijné stavy, práce nám komplikuje počasie. Problém je však v tom, že až teraz sa nám začne objavovať to, čo zima spôsobila. Výtlkov je veľa a ešte očakávame ďalší nárast. Je to logické, pretože ak je spodná časť vozovky zmrznutá, sú tam trhliny, naruší sa podložie a povrch vyhodí."
Lepšia situácia by podľa V. Kohoutka nastala, keby sa podarilo zrekonštruvoať košické cesty. "To by si však vyžiadalo obrovské investície. Je ale pravda, že výmenou asfaltových kobercov by bola situácia diametrálne odlišná. Po každej zime. Kvalitné koberce by bránili tomu, aby voda vchádzala do podložia. Totiž, ak je povrch narušený, nastáva sieťový rozpad na komunikáciách, dostáva sa tam voda, ktorá zmrzne a asfalt vytláča," vraví hlavný inšpektor komunikácií mesta.
Ako dodáva, problém s výtlkmi na koľajových priechodoch musí vyriešiť DPMK. "To musí zabezpečovať DPMK, ktorý je správcom koľajiska."
V nasledujúcich týždňoch budú na cestách pokračovať dopravné obmedzenia. Mnohí sa však zamýšľajú nad tým, prečo cestári neplátajú v noci, či počas voľných dní... "Počas víkendov je taktiež rozsiahla doprava, v noci zas nie je vidno. Myslím, že vodiči s radosťou toľko vydržia, ak sa cesty opravia."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári