pôjde o druhý projekt, realizovaný v spolupráci s firmou Opel. Nové Punto bude postavené na rovnakej podvozkovej plošine ako Corsa ďalšej generácie, ktorá bude predstavená v roku 2006. Predné kolesá nového Punta sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je dnes už klasická kľuková náprava s deformovateľný priečnikom. V porovnaní s terajším Puntom ostal rázvor zachovaný, dĺžka vozidla narástla na 390 cm, výška na 150 cm. Tým sa dosiahlo zväčšenie vnútorného priestoru. Karosériu vozidla navrhol renomovaný taliansky dizajnér G. Giugiaro. Na pohon vozidla slúži široký sortiment vznetových a zážihových motorov. Sortiment vznetových motorov tvorí 1,3-litrový motor, ktorý sa dodáva v dvoch výkonových verziách (52 kW a 63 kW), a 1,0-litrový turbodieselový motor, ktorý má tiež dve výkonové varianty (88 kW a 110 kW). Benzínové motory, ktoré boli v podstate prevzaté z Punta terajšej generácie, pokrývajú výkonový rozsah od 44 kW do 96 kW. Prevodovka je buď päťstupňová manuálna alebo šesťstupňová sekvenčná. Nové Punto sa bude dodávať s trojdverovou a päťdverovou verziou, pričom trojdverová verzia vyzerá športovo a temer ako kupé. Nový Fiat Punto by sa do predaja mal dostať už na jeseň.
rm
Autor: Dostane podvozok z Corsy
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári