Vodiči najviac hromžia, ak prechádzajú popri Hornáde
O našom meste sa niekedy posmešne hovorí i samajama. Ďaleko od pravdy nie sme, pretože poniektoré úseky ciest sú skutočne veľmi rozbité, čo vedia najlepšie posúdiť motoristi a cítia to aj cestujúci v autobusoch mestskej hromadnej dopravy. Na rokovaní mestského zastupiteľstva sa našťastie, poslanci venovali aj návrhu na relizáciu stavebných úprav komunikácií. Spomína sa v ňom niekoľko úsekov.
V návrhu sa ocitla napríklad Národná trieda, časť od OC Beta po Kostoliansku cestu, čo je niečo viac ako 15-tisíc metrov štvorcových cesty. Zaradená je tam aj ulica Československej armády vrátane Kuzmányho ulice po Magurskú, čo je niečo viac ako 15-tisíc štvorákov. Zlepšenia by sa mala dočkať i Toryská ulica v úseku Tr. SNP-Popradská, čo je viac ako 14-tisíc štvorcových metrov cesty, ako aj Rastislavova ulica od Jantárovej po Alejovú. Tento úsek predstavuje plochu viac ako 22-tisíc štvorcových metrov. Keby sa získal dostatok finančných prostriedkov, úprav by sa mohla dočkať aj Južná trieda v úseku od križovatky Jantárová-Južná a križovatka Alejová-Južná, čo by mohlo byť ďalších viac ako 22-tisíc štvorcových metrov novej komunikácie.
V rámci úprav Národnej triedy, Toryskej a Ipeľskej ulice treba urobiť aj úpravu ník pre mestskú hromadnú dopravu. Na Československej armády by sa súčasne mali upraviť nástupné a stredný ostrovček a doplniť zábradlia. Na Ipeľskej sa ráta s úpravou pravého odbočovaciehu pruhu na Triede SNP, na Národnej triede zase s novými nástupnými plochami a na Toryskej sa súčasne položí koordinačný kábel cestnej svetelnej signalizácie. Tieto úpravy by sa mali riešiť formou PPP, čo znamená Public Private Partnership.
K plynulej premávke na komunikáciach patrí okrem dobrého povrchu aj funčká cestná svetelná signalizácia. V mestskom rozpočte na tento rok je na túto položku vyčlenených 7 miliónov 400 tisíc Sk. Z toho na samotnú údržbu signalizácie sú to 4 milióny Sk, na elektrickú energiu, križovatky a prístrešky 2 milióny 310 tisíc Sk, na revízie signalizácie 500-tisíc, na opravy a montáž detektorov a tlačítok signalizácie tiež 500-tisíc Sk a na údržbu klepátok pre zrakovo postihnutých 200-tisíc Sk.
V blízkej budúcnosti by sa v súvislosti s dopravou v meste mali rozšíriť jazdné pruhy pod železničným mostom na Palackého ulici. Súčasná situácia je viac ako zlá. Realizácia tejto stavby súvisí s ukončením výstavby križovatky Prešovská-Sečovská-Južné nábrežie. V rokoch 2003 a 2004 bol vypracovaný projekt pre územné konanie a stavebné povolenie.
Odľahčiť dopravu v spomínanom uzle by mala aj Ľavobrežná komunikácia. Je to investícia vyvolaná výstavbou diaľničného privádzača na križovatke Prešovská-Sečovská-Južné nábrežie. Výstavbu začala Slovenská správa ciest v úseku od mostných objektov po Priemyselnú ulicu. Pokračovanie od Priemyselnej po Rampovú, čo je asi 800 metrov, by malo zrealizovať mesto. Potom by Ľavobrežná komunikácia slúžila ako hlavná dopravná tepna mestskej hromadnej dopravy aj priľahlej priemyselnej zóny.
Autor: Poetický Výpredaj
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári