2005 dostávalo od štátu na cesty ako podiel z vybratej dane.
Zákon o cestnej dani bol zrušený k 31. 12. 2004, čím zanikla aj cestná daň. Od 1. novembra 2004 začal platiť Zákon o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady. Uvedený zákon umožňuje samosprávnym krajom zaviesť daň z motorových vozidiel, ktorá je výlučným príjmom VÚC, nie však mesta Košice.
Primátor v tejto súvislosti povedal, že košické cesty II. a III. triedy, ktoré sú majetkom mesta, konzumuje väčšina aút, ktoré budú platiť daň do kasy VÚC. Posťažoval sa, že zatiaľ sa so samosprávnym krajom nedohodli na tom, aby im VÚC časť peňazí z tejto dane dala.
"V roku 2005 KSK očakáva prínos z dane z motorových vozidiel (len tie, ktoré sú využívané na podnikateľské účely - pozn.red.) do svojho rozpočtu vo výške 280 miliónov korún. Tento príjem tvorí časť vlastných príjmov samosprávneho kraja, nie je účelovo viazaný a slúži na zabezpečenie zákonných kompetencií VÚC. Z týchto prostriedkov KSK financuje oblasti kultúry, sociálnych vecí, školské zariadenia. Nie je možné financovať ním kompetencie, ktoré nepatria do pôsobnosti samosprávneho kraja. Mesto Košice je vlastníkom 63 km ciest II. a III. triedy, ktoré sú prejazdnými úsekmi ciest cez Košice. Je teda výlučne v kompetencii mesta zabezpečovať ich údržbu a opravy. Zákon nepripúšťa, aby VÚC investične vstupoval do majetku, ktorý mu nepatrí," zareagovala na slová primátora hovorkyňa Košického samosprávneho kraja Soňa Jakešová.
KSK prostredníctvom nového modelu partnerstva verejného a súkromného sektora už v tomto roku plánuje opraviť 220 km ciest II. a III. triedy a 8 mostných objektov v kraji, pričom predpokladané investície sú okolo 500 miliónov Sk so splatnosťou do 10 rokov.
Autor: ren
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári