Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Mnohí ľudia chodia iba na obzeračku, tvrdí majiteľ sexshopu, ktorý sa tomuto biznisu venuje už vyše 10 rokov

Pomôcky nemajú sex nahrádzať, ale ho spestriť a spríjemniťDo niektorých obchodov chodíme takmer každý deň, do iných raz za týždeň či mesiac a do

Pomôcky nemajú sex nahrádzať, ale ho spestriť a spríjemniť

Do niektorých obchodov chodíme takmer každý deň, do iných raz za týždeň či mesiac a do ostatných ešte zriedkavejšie. Existujú však predajne, do ktorých nevkročí väčšina z nás nielen ako je rok dlhý, ale ani za celý život. Keďže vaša neochota vstúpiť do sveta vibrátorov, porezervatívov a všetkého, čo sa týka gumeného sexu, určite nesúvisí s nezáujmom, ale najmä s ostychom, rozhodli sme sa vám podať pomocnú ruku. Navštívili sme jeden z košických sexshopov v centre mesta za vás a pokúsili sa poodhaliť niečo z tohto vskutku netradičného odvetvia podnikania.

Skryť Vypnúť reklamu

Aby tento článok nebol iba suchým interview s majiteľom, rozhodli sme sa našu exkrurziu oživiť. Časť jedného piatkového popoludnia sme strávili v predajni spolu s personálom a všímali si správanie tých, ktorí v sebe našli dosť odvahy a vstúpili.

Za pultom so sklenou vitrínou stojí mladé dievča. Má vari 25 rokov a my ju dnes na jej želanie budeme volať Jana. "Som tu tri roky," odpovedá na našu otázku o dĺžke doterajšej praxe. "Hľadala som zamestnanie, prišla som sa opýtať a mala som šťastie. Práve ´vypadla´ predavačka a tak sme sa s majiteľom dohodli. Vôbec mi nevadilo, že ide o obchod s takýmto sortimentom." Možno i preto, že Jana sa s vibrátorom ´zoznámila´ skôr, než ich začala predávať. A čo môže byť pre zákazníka lepšie než predavačka, ktorá na vlastnom tele vyskúšala to, čo mu ponúka...

Skryť Vypnúť reklamu

"Hoci je väčšina zákazníkov slušná, nájdu sa aj výnimky, ktoré sa tu chodia odreagovať," ťažká si Jana. "Majú ´blbé´ otázky a asi im robí dobre na duši, keď ma môžu urážať. Mnohých napríklad zaujíma, akého róbertka mám doma, či by som im ho na sebe mohla predviesť alebo či máme skúšobnú kabínku."

Zo začiatku Janu takýcho zákazníci rozčuľovali. Postupne si zvykla, a berie ich ako nutné zlo jej profesie. "Stalo sa mi aj to, že sa tu prišiel jeden chlapík ukojiť. Stál pred stojanom s videokazetami, ruka vo vrecku a ... Tak som povedala, že zatvárame a vyhodila som ho."

Väčšina zákazníkov je ale normálna a do predajne vojde preto, že skutočne potrebuje niečo kúpiť či poradiť. "Viac chodí mužov ako žien. V percentách tak sedmdesiat na tridsať," odhaduje Jana zloženie klientely. "Muži kupujú väčšinou vibrátory. Pre koho?, opakuje našu otázku, keď sa pýtame, či pre manželky alebo milenky. "To ma nezaujíma. Ide o súkromie našich zákazníkov. A to je aj pre mňa tabu."

Skryť Vypnúť reklamu

Chce mať istotu

Do predajne vchádza mladý chalan. Môže mať okolo 20 rokov, nie viac. Zamieri k pultu, kde sú v stojane naskladané prezervatívy a chvíľu si ich prezerá. Potom vyberie dve krabičky, zaplatí a chce odísť. Zastavujem ho a vysvetľujem, kto som. "Prezervatívy nakupujem radšej v takomto špecializovanom obchode," vraví chalan. "Viem, že ich napríklad v hypermarketoch dostať pri každej pokladni, ale takým nedôverujem. Mne i známym sa už stalo, že boli špendlíkom prepichnuté..." Nuž a to je u prezervatívov dosť podstatná vada. Ešte mladíka poprosíme a jednu pózu kvôli fotke a už ho viac nezdržujeme.

"Veľa zákazníkov je hanblivých," pokračuje Jana, keď sme opäť sami. "Vidím to na nich, len čo vojdú do predajne. Najprv sa obzerajú a ja ich nechám, nech si zvyknú a upokoja sa. Je to prirodzené, že sú zo začiatku nesvoji. Veď sa zrazu ocitnú v inom obchode, než do akých denne chodia. Ale keď sa im po chvíli prihovorím a oni zistia, že som tu preto, aby som im pomohla, uvoľnia sa."

Obvykle sa rozhovor medzi predavačkou a zákazníkom odvíja od sumy. On povie, čo približne chce i koľko môže minúť a ona mu poradí, čo by bolo najvhodnejšie. Nie každý zákazník hneď i kupuje. Povie, že si to rozmyslí a odíde. Väčšina sa však vráti. Ako napríklad istý chlapík, ktorý vošiel a vyšiel z obchodu asi štyrikrát. Až pri platení z neho vyšlo, že za rohom stojí manželka a on jej chodil referovať, aký tovar je v predajni. Ona sa do nej vstúpiť jednoducho hanbila.

Kto však do sexshopu určite vstúpiť nesmie, je mládež do 18 rokov. Tej to zakazuje tabuľka na dverách a predavačke obslúžiť mladistvého zákazníka zase zákon. "Ak nemám vo veku istotu, vypýtam si občianský preukaz. Ale obvykle viem vek zákazníka odhadnúť," vraví Jana. A propó. Vek. Neverili by ste, ale do sexshopu chodia nakupovať aj dôchodcovia. "Práve včera som tu mala tri manželské páry, ktoré mali zjavne po šesťdesiatke. Brali si vákuové pumpy a nejaké erekčné krémy. Stáva sa, že muži v šesťdesiatke naberajú druhý dych a ´ťahajú´ s ním aj svoje ženy..."

V sexbiznise už 12 rokov

Vtom náš rozhovor prerušuje zvuk otvárajúcich sa dverí. Vchádza muž, ale nie je to zákazník. Zvítavame sa s majiteľom predajne Jaroslavom Novákom. "Tomuto biznisu sa venujem od roku 1992," spomína. "Najprv bol majiteľom obchodu môj kamarát, potom sme boli spločníci a neskôr som ostal sám. Táto oblasť bola u nás dlho tabu. Pozostatok socialistického zmýšľania, kde sa sex považoval za niečo nemorálne."

Toto zastarané zmýšľanie bolo zo začiatku cítiť aj na väčšine ľudí, ktorí do sexshopu vošli. "Treba s nimi komunikovať, lebo sú vyplašení. Pred nami sa ale nemusia hanbiť. Sme tu na to, aby sme im poslúžili. Nedívam sa na nich preto, aby som ich niekedy na ulici stretol a povedal: Aha, ten si u mňa kúpil vibrátor." Vo všeobecnosti ale cítiť, že ľudia sú už aj v oblasti sexu uvoľnenejší.

Máme ďalšieho. Je to žena, vek okolo tridsiatky. Zastaví sa pred vitrínou s vibrátormi a obzerá asi vari 50 vystavených exponátov. Každý je iný a čímsi špecifický. Dlhé i dlhšie, hladké i zdrsnené, rovné i mierne zakrivené. Takmer všetky sú na baterky. Zákazníčka si od šéfa predajne pýta dva, ktoré ju zrejme najviac zaujali. Uvažujem, aké kritérium asi zaváži, keď drží ´róbertkov´ v ruke. Prezradiť nám to nechce, ba ani odpovedať na otázku, či si kupuje predčasný darček pod stromček. Nevadí. Nám stačí, že je ochotná zapózovať pred fotoaparátom. Samozrejme, po našom ubezpečení, že ju nikto zo známych nespozná. Nakoniec sa asi po minúte váhania poďakuje a odchádza. Pán Novák si je istý, že sa ešte vráti. Ak už vraj raz našla odvahu prísť, určite má vážny záujem.

"Ženy nakupujú najčastejšie vibrátory," pokračuje majiteľ sexshopu. "Potom lubrikačné gely, stimulátory na dráždenie, vákuové pompy na prsníky a iné pomôcky. Pri vibrátoroch uprednostňujú dĺžku." Letia najmä želtínové. Sú z mäkšieho a ohybnejšieho materiálu. Celkom ako živé... Nie ako tie prototypy spred desiatich rokov. "Aj muži majú najčastejšie záujem o vibrátory. Stáva sa, že v jeden deň nakúpia a na druhý sú tu zas. Partnerke vraj nevyhovuje a chce druhý. Takmer výlučne väčší. Pokiaľ nie je rozbalený z fólie, vymeníme ho."

Mnohí muži si vyberajú vibrátor od oka, iní ocenia radu odborníka. Ten vie, ktorý má aké prednosti. Jedno je totiž o vibrátore počuť a iné ho po prvý raz držať v ruke. Väčšina sa snaží, čo je pochopiteľné, vybrať si čo najlacnejší výrobok. Pritom aj tu platí, že cena rastie s kvalitou. A čo vekové rozdelenie? "Starší muži nakupujú skôr niečo na výpomoc. Najčastejšie vákuové pumpy." Sú vraj účinnejšie ako viagra. "Mladší berú rôzne afrodiziaká, gély a prezervatívy." Záujem je aj o nafukovacie panny.

Peep shopy už nevynášajú

Prichádza ďalší zákazník. Je to muž okolo štyridsiatky. Zastaví sa pred stojanom s videoklazetami a obzerá si obaly. Zjavne nevie, ktorý si má vybrať. Šéf predajne k nemu pristupuje a ponúka pomoc. "Mám záujem o takú, kde sú iba ženy," špecifikuje zákazník oblasť, o ktorú má záujem. Pán Novák vyberá tri či štyri tituly a kladie ich na pult. "Čo robia?," pýta sa muž. "Všetko možné," znie jasná odpoveď. Zákazník chvíľu študuje obrázky. Nakoniec zvíťazila kazeta s troma blondínkami. Skôr ako odchádza, pokúšame sa o interview a foto. Odmieta a ja to rešpektujem.

S erotickými filmami sú okrem kaziet k dispozícii aj ´cédečka´ a nechýbajú ani časopisy. "Kedysi sme tu mali aj videokabínky," načrel J. Novák do dávnej minulosti. "Zákazník si vybral kazetu, obsluha ju pustila a on šiel do kabínky, kde bol televízor. Do časového prístroja vhadzoval päťkorunáčky a mohol sa pár minút pozerať. Keď chcel viac, musel hodiť ďalšiu mincu." Bolo to čosi ako peep shopy, ibaže tam sa predvádza živý dej. "Mali sme aj to, ale asi iba dva roky," pokračuje J. Novák. "Postupne sme totiž na tom zarobili menej, ako stáli dievčatá. Ľudia už majú doma internet, tam je toho habadej a zadarmo..." Stáva sa však i to, že zákazník si tovar najprv na internete obzrie a potom ho príde kúpiť.

Otvárajú sa dvere a vchádza mladá žena. Pýta si erotickú bielizeň a ja z úzadia sledujem, ako si ho prezerá. Zrejme presne vie, čo chce, lebo po chvíli sa rozhodla pre čiernu podprsenku s nohavičkami, ktoré majú špeciálny otvor na neobvyklom mieste. Presne taký, kvôli ktorému sa líšia od klasických. Zákazníčka zaplatí a žiaľ, tiež odmieta interview i anonmné fotenie.

"Aj o bielizeň je záujem," pokračuje J. Novák. "Ak dámsku kupuje muž, nemusí to byť darček iba pre jeho partnerku. Veď vidieť ženu v erotickom prádle, to je zážitok skôr pre muža..." Všímam si, že vedeľa dámskej je v ponuke aj mužská erotická bielizeň. Tangá v rôznych farbách i veľkostiach.

PKO

"Mnohí ľudia chodia iba na obzeračku," poťažkal si J. Novák. "Hovoríme im ´PKO´. Prišli, kukli, odišli. Najmä chlapi pred odchodom povedia, že ešte prídu. Medzi ľuďmi stále panuje pomýlený názor, že tieto veci sú akousi náhradou. A to je chyba. To nie sú náhrady, ale pomôcky na spestrenie a spríjemnenie sexuálneho života."

Keď si muž, ktorý je 15 rokov ženatý, predstaví, že ho v posteli čaká dookola to isté, nemožno sa čudovať, že sa radšej otočí k stene a snaží sa zaspať. U žien je to podobné. Nespočetnekrát opakovaný postup ich manžela sa im celkom pochopiteľne môže zunovať. Rovnaká predohra, rovnaký dej, rovnaký záver. Už dopredu mnohé vedia, čo ich partner urobí a tí zas tiež vedia, čo urobí ich partnerka.

"Keď však narušia svoj obvyklý stereotyp, napríklad použitím vibrátora, boli by veľmi prekvapení, čo by zažili. Viem to z vlastných skúseností," tvrdí majiteľ sexshopu a jeho manželka, ktorá medzitým prišla do predajne, tieto slová potvrdzuje: "Mnohé z týchto pomôcok sami používame. Sme s nimi spokojní a môžem ich každému páru vrelo odporučiť. Vyskúšali sme takmer každú novinku." Na otázku, či jej nevadí, akým sortimentom predaja sa zaoberá jej manžel, odpovedá. "Vôbec. A vedela som to už vtedy, keď sme sa pred vyše desiatimi rokmi zoznámili."

Napĺňa sa 60 minút, ktoré som si k pobytu v sexshope vyhradil. Pán Novák vraví, že dnes mal priemerný deň. Za tých vyše 10 rokov vraj bola väčšina takých, keď vošiel do predajne iba jeden či dvaja zákazníci. Ja som mal šťatie. Za hodinu som videl štyroch a to je skôr výnimka.

Zo záverov istého prieskumu o sexuálnom živote na Slovensku vyplýva, že mladšie vekové skupiny sa milujú v priemer 2 až 3-krát do týždňa, staršie iba raz. Z prieskumu tiež vyplýva, že 52 % opýtaných mužov a 45 % žien považuje sex za dôležitú súčasť života. Len každý piaty muž a 28 % žien si myslí, že sex síce patrí k životu, ale dá sa bez neho žiť. Ak patríte do tejto skupiny, možno váš názor ovplyvnili rôzne faktory. Jedným z nich môže byť i skutočnosť, že ste ešte poriadny sex nikdy nezažili a teda neviete, o čo prichádzate. Alebo za to môže stereotyp, ktorý zmenil vaše milovanie na ´opakujúce sa smiešne pohyby´. Keď je to tak, nech je pre vás táto reportáž návodom na zmenu vášho postoja. Veď ako sme v nej spomenuli, erotické pomôcky nemajú za úlohu čosi nahrádzať, ale spestrovať a spríjemnňovať.

Róbert BEJDA

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  2. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  4. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Úprava osobného motorového vozidla
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 516
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 775
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 312
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 998
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 947
  6. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 10 768
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 175
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje 9 742
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 547
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 450
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop