monitorovacím systémom.
Kamery dohliadajú na bezpečnosť vo vnútri staničnej budovy. Podobne aj v podchodoch vedúcich k nástupištiam, ako aj pred hlavný vchodom do stanice.
"Monitorovací systém bol vybudovaný z účelovo viazaných prostriedkov rady vlády SR pre prevenciu kriminality v sume 500-tisíc korún. Rozhodli sme sa pre vybudovanie monitorovacieho systému v jednej z najdôležitejších vstupných brán do mesta," uviedla hovorkyňa košického magistrátu Zuzana Bobriková.
Najvážnejším problémom stanice je veľký výskyt vreckárov a podobne aj prostitúcia. ´Radodajné´ dievky ponúkajú svoje služby podnapitým pánom a následne ich okradnú. Svoje obete lákajú buď priamo v staničnom objekte, alebo pred budovou. Následné vykonávanie "služby" prebieha neraz aj v tuneli vedúcom na nástupište.
"My sa snažíme v maximálnej miere tomuto neduhu zabrániť. Občas sa to môže stať, no kamerový systém nám teraz pomôže tieto veci eliminovať. Vidíme vstup a východ z budovy, zábery máme z pokladní, ako aj z poschodia, či tunela. Šarapatia tu vreckári, ktorí sa zameriavajú na ženské kabelky a podnapitých mužov," hovorí zástupca riaditeľa Oblastnej správy Železničnej polície Košice pplk. Štefan Daník.
Železničnou stanicou denne prechádza až stotisíc ľudí. Monitorovací systém má šestnásť stacionárnych i pohyblivých kamier, ktoré 24 hodín pokrývajú celú plochu stanice i priestor pred ňou. Dva týždne je v skúšobnej prevádzke a už sa osvedčil. "Pri montáži k nám dobehla jedna pani, ktorá tvrdila, že ju okradli. Vyhľadali sme si na monitore inkriminovanú oblasť a páchateľku identifikovali. Ešte ju síce nemáme, ale už vieme, o koho išlo."
Umiestnenie kamier vychádzalo z požiadaviek polície i skúseností, ktoré miesta sú na železničnej stanici najkritickejšie z hľadiska páchania trestnej činnosti.
Čo sa týka bezpečnosti, stanica by mala byť v tomto smere na tom lepšie. Horšie je to však s jej technickým stavom. Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič však tvrdí, že to dlho nepotrvá. "Už v budúcom roku začneme s rekonštrukciou košickej železničnej stanice. Autobusová je vynovená a aj tá železničná potrebuje zmodernizovať," vyjadril sa minister.
Železnice SR však netaja počudovanie. Oni v budúcom roku rekonštrukciu stanice neplánujú. "V roku 2005 určite nie. Existujú síce projekty, niet však finančných prostriedkov. V najbližšom období teda žiadnu veľkú rekonštrukciu neplánujme. Dokončiť by sa mohlo prvé nástupište, kde by mala prebehnúť druhá fáza stavby. To je ale všetko," povedala nám hovorkyňa Železníc SR Nela Blašková.
Košice majú nateraz v centre mesta inštalované štyri bezpečnostné kamery. Tri sú na Hlavnej ulici a jedna na Dominikánskom námestí. Ďalšie by mali v dohľadnom čase pribudnúť na cestných vjazdov do mesta, v prvom rade na hlavných ťahoch na východ a západ.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári