výške 31 miliónov korún.
"Stanicu sme stihli zmodernizovať v krátkom čase a myslíme, že spĺňa kritériá tretieho tisícročia," hovorí podpredseda predstavenstva SAD Košice Martin Sojka.
Budova má modernejší vzhľad. Plastové okná, nová fasáda, ako aj vnútorné vybavenie vytvárajú pre cestujúcich skutočne príjemnú atmosféru.
"Ide len o prvú etapu rekonštrukcie, tá druhá by mala pokračovať v nasledujúcom roku. Pôjde o zmodernizovanie jednotlivýh nástupíšť. Aj keď ešte v tejto oblasti nemáme úplne jasno, ako to urobíme. Existuje viacero vízií, každá z nich by však mala priniesť vyšší komfort pre cestujúcich. Urobí sa aj vstupná brána pre autobusy tak, aby ich príchod, ako aj odchod bol regulovaný."
Vstup do budovy stanice určite šokuje ľudí, ktorí v Košiciach dávno neboli. Zmizli všelijaké stánky, ktoré lemovali jej útroby. Naopak pribudol elektronický informačný systém o odchádzajúcich spojoch, ako aj tabule so spojmi, ktoré SAD vypravuje.
"Zaviedli sme kamerový systém, ktorý monitoruje celý objekt stanice. Už by sa teda nemalo stávať, aby si sem chodili robiť niektoré individuá, čo chcú. Podstatou je spokojnosť ľudí a ich bezpečnosť," vysvetľuje generálny riaditeľ SAD Ľubomír Gerši.
Primátor mesta Zdenko Trebuľa dodáva, že práve táto stanica bola v minulosti semenišťom kriminality. "Denne dostávam informácie z polície a vidím, čo sa tam dialo. Z hľadiska bezpečnosti kvitujem zavedenie kamerového systému a verím, že v nasledujúcom roku bude namontovaný aj na železničnej stanici," myslí si primátor.
Ľudia, ktorí cestujú do zahraničia, či diaľkovým spojom, majú čakáreň vyhradenú. Otvoril sa aj denný bar, ktorý už nie je na úrovni štvrtej cenovej skupiny. Ak má niekto viac času, môže ho využiť v internetovej kaviarni.
Problémom stanice sú však stále podchody vedúce z hlavnej budovy na nástupištia. Doteraz totiž slúžia na zgrupovanie sa rôznych ľudí, ktorí si ich neraz mýlia s verejnými záchodmi.
"Ľudia sa v nich boja chodiť a ani sa im nečudujem. V priebehu niekoľkých mesiacov ich však zrekonštruujeme a vybavíme ich kamerovým systémom. Musia byť bezpečné, aby slúžili na to, na čo boli postavené," povedal Ľ. Gerši.
Okrem stanice sa modernizuje aj vozový park a to aj v rámci prímestských liniek. SAD v posledných osemnástich mesiacoch kúpila 31 nových autobusov, na čo vynaložila 202,3 milióna korún.
"Na modernizáciu a rekonštrukciu autobusov sme preinvestovali 55 miliónov. Pri ročnom obrate spoločnosti 680 miliónov korún je to, myslím, dosť a v priebehu piatich rokov vozový park kompletne obnovíme," sľubuje M. Sojka.
Všetky autobusy vybavila SAD monitorovacím systémom sledovania polohy, pohybu a spotreby pohonných hmôt. Udialo sa tak aj kvôli nekontrolovateľnému úbytku nafty, ktorá neraz končila v súkromných vozidlách.
Otvorenie stanice sprevádzala aj šou pred jej budovou. Zabezpečili ju tanečné súbory a mažoretky. Ľudia súťažili o zájazdy a peňažné poukážky. Stanicu prišiel otvoriť minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári