Námestník primátora JUDr. Eugen Čuňo zatiaľ nehodu z vlastnej viny nemal
Plynový pedál sa nesnaží stláčať až na podlahu
Námestník primátora JUDr. Eugen Čuňo získal vodičské oprávnenie najprv na motocykle. Mal vtedy pätnásť. Otec mu sľúbil, že keď na skúške dobre obstojí, môže prísť domov na ´pionieri´. Nebola to síce úplne nová motorka, ale pre Eugena aj tak znamenala takmer všetko. Keďže skúšky dobre dopadli, domov skutočne on šoféroval. Jeho návrat sledovala na okne celá rodina. Pyšný ´šofér´ sa chcel dokonale predviesť, ale...
"Keďže som očami viac sledovať famíliu ako pravotočivú zákrutu, skončilo to zle, rozčapil som sa ako žaba, pokrivil som volant a plakal od bolesti, pretože som si aj koleno rozbil," zaspomínal na vodičské začiatky E. Čuňo. Neskôr ´šoférak´ rozšíril i na skupinu B a C, aj keď bez nejakých väčších kolízií jazdí len na osobných autách. Vlastnú väčšiu nehodu, okrem škrabancov, zatiaľ nemal. I keď horúce chvíle za volantom párkrát prežíval.
Stala sa mu napríklad nepríjemnosť, ktorá súvisela s technickým stavom auta. Dovtedy E. Čuňo starostlivosť o bezpečný chod vozidla dosť podceňoval. Až kým sa nevracal s kolegom cez Zelený dvor domov. Na Fiatke 600 mu zo štyroch bŕzd na kolesách ´chytala´ len jedna. Keď chcel predbehnúť aviu, podobný úmysel malo aj auto v protismere. Niekto sa teda musel vrátiť do svojho jazdného pruhu. "Chcel som to urobiť, ale brzdy ma zradili a my sme zošli z cesty. Mali sme však obrovské šťastie, pretože sme sa zakliesnili medzi dva stromy v blízkom lesíku. Kolega sa dostal k chatárom a od nich sme si vypýtali sekery, aby sme si prerúbali cestu cez lesík. Hoci neveriaco krútili hlavou, lebo dovtedy sa lesíkom nepodarilo prejsť žiadnemu dopravnému prostriedku, my sme to šťastne zvládli. Odvtedy sa snažím mať auto v poriadku."
Keďže E. Čuňo jazdí na Škode Octavii, kde je dosť automatiky, väčšie veci v prípade poruchy zverí dnes radšej do rúk odborníkom. Jemu ostanú už len také drobnosti ako je doplniť palivo, vymeniť žiarovky či dohustiť pneumatiky. Na predchádzajúcich autách, keďže sa celkom slušne vyzná v elektrine, si veci z tejto oblasti urobil zväčša sám. "Myslím, že technicky som dosť zručný," ohodnotil sa E. Čuňo.
A ako je to s policajtmi? Platil pokuty? "Platil som. Napríklad i vlani na ceste zo Šace do Košíc, keď som rýchlosť prekročil o 15 km. Nezvyknem sa vzpriečať či sa snažiť niečím vyhovoriť. Toto bola naviac súkromná jazda s mojím autom, takže by vonkoncom nebolo správne oháňať sa nejakým postavením či preukazom."
Ponáhľať sa vo všeobecnosti nie je podľa E. Čuňa dobrý nápad. Stačí málo a sú problémy. "Nikdy sa nedá vedieť, čo sa v najbližšej chvíli odohrá, a človek by mal auto vždy vedieť ovládať. Neviem, možno tak rozmýšľam už aj s pribúdajúcimi rokmi, ale naozaj sa nesnažím stláčať plynový pedál až na podlahu," dodal námestník primátora JUDr. Eugen Čuňo.
lia
Autor: Japonský balet očaril
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári