Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Tak to vidím ja

Ak patríte k tej časti obyvateľstva, ktorá ignoruje reklamné materiály v poštových schránkach a bez prelistovania ich hádže do koša, následujúce

riadky vám zrejme nepovedia nič. No ak ste typom, ktorý vie o takmer každej akcii, prípadne pozná aspoň cenové ponuky najväčších hypermarketov, možno mi na konci článku dáte zapravdu. Som totiž jeden z vás.

V poslednom období začínam mať pocit, že prvoradým cieľom pútavého čítania o akciových cenách nie je umožniť zákazníkovi čo najlacnejšie nakúpiť, ale za každú cenu ho prilákať do obchodu. Utvrdzujú ma v tom aj dve tohtotýždňové návštevy v istej megapredajni, (kde si treba dávať veľký pozor na ceny bez a s DPH), z ktorej som zakaždým odchádzal so zmiešanými pocitmi. Viacero druhov tovaru, ktorý mal byť za akciové ceny, jednoducho v regáloch chýbal. A to som bol v prvom prípade nakupovať v tretí deň trvania akcie a v druhom dokonca už v prvý deň ráno. No po tovare, aj kvôli ktorému som na nákup šiel, ostali na regáloch iba cenovky a oznamy o akcii.

Skryť Vypnúť reklamu

Nebol som sám, kto sa znechutene tmolil uličkami marketu. Okrem iných som začul nadávať aj akúsi ženu, ktorá vraj kvôli akciovým cenám merala cestu až z Prešova. Samozrejme, pýtal som sa predavačov, prečo tovar v regáloch nie je, no odpoveď ma vôbec neuspokojila. Skôr naopak. Vraj sa tovar už vypredal, prípadne ešte nebol dodaný. Tak tomu skutočne nerozumiem. Je predsa povinnosťou predajne, ak tovar v obrazovej ponuke uvedie, postarať sa o to, aby bol včas dodaný. A objednať ho v takom množstve, aby uspokojil zákazníkov nielen v prvý deň akcie, ale aspoň do polovice jej trvania. Je predsa úplne jasné, že na akciu zareaguje množstvo záujemcov a tí budú chodiť nakupovať postupne. Nemôže každý prísť v prvý deň o šiestej ráno, prípadne niekoľkokrát dovtedy, kým sa tovar objaví.

Skryť Vypnúť reklamu

Lebo v opačnom prípade je skutočne namieste môj pocit, spomínaný v úvode článku, že cieľom akcií je iba zákazníka prilákať. Keď už nenájde čo hľadá, tak aspoň nakúpi iné veci. Nie som proti, veď i ja nahádžem do vozíka aj to, kvôli čomu by som inak nakupovať nešiel. Ale po takom tovare siahnem ´ľahšie´ vtedy, ak mám pocit, že som zas na inom ušetril...

Inou kapitolou, ktorá sa týka reklamných akcií, je klamanie o cenách. Výrazne sa uvedie predošlá cena a k nej nová. V mnohých prípadoch je však tá ´stará´ uvádzaná oveľa vyššia, než v skutočnosti bola a tá ´akciová´ je len o čosi nižšia, než bola tá stará - skutočná. Zákazník, ktorý nič netuší, potom s radosťou kúpi vec, ktorá v skutočnosti pred ´zlacnením´ stála viac iba o pár halierov, resp. korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Možno sa viaceré markety v tomto článku ´nájdu´. Možno budú mať i svoje argumenty (aj objektívne), prečo ´reklamné sľuby´ nesplnili. Čo je však podľa mňa isté, je to, že sa v budúcnosti nič nezmení. V reklamných letákoch sa budú aj naďalej objavovať niektoré tovary, ktoré dodávateľ nedodal či také, ktoré si stihne kúpiť iba pár šťastlivcov.

Róbert BEJDA

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 915
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 188
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 444
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 821
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 050
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 942
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 233
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 915
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 714
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 607
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Utrhnuté bočnice mosta v Kysaku.

Kovové časti sú odtrhnuté, v strede konštrukcie je diera a drevo zhnité.

6 h
Riaditeľ Juraj Briškár.

Zariadenie má vyše sto nakazených. Trnka: Možno došlo k zlyhaniu vedenia.

6 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie. PCR testy odhalili viac ako 234-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 965 obetí.

16 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

6 h
Polícia zasahuje na proteste v Moskve.

Na protestoch zadržali už vyše 2 200 ľudí.

11 h
Publicista Matúš Ritomský.

Je opodstatnené interpretovať dianie pomocou psychiatrických diagnóz?

21. jan

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop