riadky vám zrejme nepovedia nič. No ak ste typom, ktorý vie o takmer každej akcii, prípadne pozná aspoň cenové ponuky najväčších hypermarketov, možno mi na konci článku dáte zapravdu. Som totiž jeden z vás.
V poslednom období začínam mať pocit, že prvoradým cieľom pútavého čítania o akciových cenách nie je umožniť zákazníkovi čo najlacnejšie nakúpiť, ale za každú cenu ho prilákať do obchodu. Utvrdzujú ma v tom aj dve tohtotýždňové návštevy v istej megapredajni, (kde si treba dávať veľký pozor na ceny bez a s DPH), z ktorej som zakaždým odchádzal so zmiešanými pocitmi. Viacero druhov tovaru, ktorý mal byť za akciové ceny, jednoducho v regáloch chýbal. A to som bol v prvom prípade nakupovať v tretí deň trvania akcie a v druhom dokonca už v prvý deň ráno. No po tovare, aj kvôli ktorému som na nákup šiel, ostali na regáloch iba cenovky a oznamy o akcii.
Nebol som sám, kto sa znechutene tmolil uličkami marketu. Okrem iných som začul nadávať aj akúsi ženu, ktorá vraj kvôli akciovým cenám merala cestu až z Prešova. Samozrejme, pýtal som sa predavačov, prečo tovar v regáloch nie je, no odpoveď ma vôbec neuspokojila. Skôr naopak. Vraj sa tovar už vypredal, prípadne ešte nebol dodaný. Tak tomu skutočne nerozumiem. Je predsa povinnosťou predajne, ak tovar v obrazovej ponuke uvedie, postarať sa o to, aby bol včas dodaný. A objednať ho v takom množstve, aby uspokojil zákazníkov nielen v prvý deň akcie, ale aspoň do polovice jej trvania. Je predsa úplne jasné, že na akciu zareaguje množstvo záujemcov a tí budú chodiť nakupovať postupne. Nemôže každý prísť v prvý deň o šiestej ráno, prípadne niekoľkokrát dovtedy, kým sa tovar objaví.
Lebo v opačnom prípade je skutočne namieste môj pocit, spomínaný v úvode článku, že cieľom akcií je iba zákazníka prilákať. Keď už nenájde čo hľadá, tak aspoň nakúpi iné veci. Nie som proti, veď i ja nahádžem do vozíka aj to, kvôli čomu by som inak nakupovať nešiel. Ale po takom tovare siahnem ´ľahšie´ vtedy, ak mám pocit, že som zas na inom ušetril...
Inou kapitolou, ktorá sa týka reklamných akcií, je klamanie o cenách. Výrazne sa uvedie predošlá cena a k nej nová. V mnohých prípadoch je však tá ´stará´ uvádzaná oveľa vyššia, než v skutočnosti bola a tá ´akciová´ je len o čosi nižšia, než bola tá stará - skutočná. Zákazník, ktorý nič netuší, potom s radosťou kúpi vec, ktorá v skutočnosti pred ´zlacnením´ stála viac iba o pár halierov, resp. korún.
Možno sa viaceré markety v tomto článku ´nájdu´. Možno budú mať i svoje argumenty (aj objektívne), prečo ´reklamné sľuby´ nesplnili. Čo je však podľa mňa isté, je to, že sa v budúcnosti nič nezmení. V reklamných letákoch sa budú aj naďalej objavovať niektoré tovary, ktoré dodávateľ nedodal či také, ktoré si stihne kúpiť iba pár šťastlivcov.
Róbert BEJDA
Autor: Pozor na petardy!
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári